مواجهه اتفاقی با ترسناکترین مار جهان در اعماق رودخانه!

به گزارش اخبار نجوم، آناکوندا، این نام یکی از ترسناک ترین حیوانات شگفت انگیز دنیاست. هیولایی که طولش به 9 هم می رسد و در جنگل های آمازون، همواره یکی از شگفتانه های علم بوده است.

مواجهه اتفاقی با ترسناکترین مار جهان در اعماق رودخانه!

به گزارش خبرآنلاین، چند سال قبل و در اعماغ روودخانه فروموسو در بخش برزیلی آمازون، دو محقق در حال جست و جو برای به تصویر کشیدن شگفتی های اعماق آب با یکی از بزرگترین مار های دیده شده در این منطقه، روبرومی شوند و جسورانه اقدام به تصویربرداری از او می نمایند. ماری 7 متری در اعماق رودخانه!

ویدیویی که از همان سال یکی از شگفت انگیز ترین تصاویر تاریخ طبیعت شناسی لقب گرفته است.

آناکوندا ها بزرگترین مار های دنیا هستند که طول شان، گاه به 30 فوت (9 متر) و وزن شان 550 پوند (227 کیلوگرم) هم می رسد. برای تصور اینکه چقدر بزرگ هستند، کافی است تجسم کنید اگر حدود پنج کودک ده ساله زیر هم روی زمین دراز بکشند، طول آن ها تقریباً به مقدار این مار بزرگ است!

آناکوندا ها متعلق به تیره مار های خفه نماینده هستند. این گونه زیستی از مار ها، مار های سمی نیستند. آن ها طعمه را با انتقال زهر به وسیله نیش نمی کشند. در عوض، منقبض نماینده های بدن خود را به دور طعمه شان می پیچند و آن قدر فشارمی آورند تا از نفس بیفتد. عملیات خفگی طعمه که انجام شد، نوبت بلعیدنش است. این مار های غول پیکر دهان خود را به مقدار کافی باز می نماید تا قربانی را ببلعند. قربانی این مار چیست؟ برخی اوقات ماهی یا کایمان (بستگان کروکودیل ها) و حتی جگوار ها و گوزن های کوچک.

آرواره های آناکوندا با رباط های کششی در کنار هم قرار می گیرند تا بتوانند به مقدار کافی باز شوند تا طعمه را به طور کامل ببلعند! غواصان رودخانه برزیلی فرموسو البته خوش شانس بودند که آناکوندای کف رودخانه در حضورشان گارد تهاجمی نگرفت!

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1545

به "مواجهه اتفاقی با ترسناکترین مار جهان در اعماق رودخانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواجهه اتفاقی با ترسناکترین مار جهان در اعماق رودخانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید