مقاله: آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان و راهنمای خرید

به گزارش اخبار نجوم، جهت مقاومت سنگ نمای ساختمانی باید فاقد هرگونه شیار، رگه، ترک، خلل و فرج پوسیدگی و لایه های سست باشد و حتی المقدور رنگی یکنواخت داشته باشد. بطور کلی سنگ طبیعی را که دارای مقاومت کافی در شرایط جوی و رنگ جالبی باشد می توان در عملیات ساختمانی و به صورت سنگ لاشه، سنگ قواره، سنگ باربر، سنگ پلاک، سنگ درپوش، سنگ ستون و حتی به صورت ظروف و وسایل سنگی استفاده نمود.

مقاله: آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان و راهنمای خرید

سنگ تراورتن امروزه پرکاربردترین سنگ نمای ساختمان هاست. برجسته ترین ویژگی آن وجود حفره های موجود در سنگ می باشد. موجب شده تا قدرت جذب آن هم بالا رود. سنگ تراورتن دو ویژگی مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و در نرم بودن برای استفاده های ابزار زنی را به صورت یکجا در خود دارد.

اصلی ترین قسمت ماجرا در انتخاب سنگ ساختمان، قیمت سنگ است؛ در هر صورت شما باید متناسب با بودجه در نظر گرفته شده سنگ های ساختمان خود را انتخاب کنید، بسیاری از سنگ ها از نظر ظاهری به هم نزدیک هستند اما تفاوت قیمت زیادی دارند. برخی از معادن سنگ بعلت تقاضای زیاد و صادراتی بودن قیمت بالا دارند ولی سنگ های مشابه ان از معادن دیگر با قیمت کمتر می توان تهیه کرد.

این نوع سنگ ها، در رنگ های مختلف وجود دارند، که با توجه به رنگ انتخابی خود برای ساختمان می توانید از ان بهره ببرید، حتما به تم رنگی، ساختمان خود توجه داشته باشید تا بتوانید برترین سنگ نما را برای قسمت های مختلف ساختمان انتخاب کنید.

منبع مقاله: آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان و راهنمای خرید

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1168

به "مقاله: آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان و راهنمای خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با انواع سنگ نما ساختمان و راهنمای خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید