ماجرای لوپتو در جشنواره فیلم کودک چیست؟

به گزارش اخبار نجوم، در حالی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان عمده فیلم هایش را آنلاین پخش می نماید اما فیلم های بخش رقابتی این رویداد در سینما فرهنگ تهران به دلیل احتمال کپی شدن، پخش می گردد و در اولین سانس پس از نمایش فیلم، امروز 27 مهر ماه، نشست پرسش و پاسخ انیمیشن سینمایی بلند لوپتو ساخته عباس عسکری برگزار گردید.

ماجرای لوپتو در جشنواره فیلم کودک چیست؟

به گزارش خبرنگاران، دست اندرکاران جشنواره فیلم کودک و نوجوان از تعداد محدودی اهالی رسانه برای حضور در سینما فرهنگ دعوت کردند و از صبح امروز فیلم های در شبکه های مجازی مبنی بر ضدعفونی این سالن سینمایی پخش شد تا معدود اهالی رسانه که دعوت شده اند با خیال آسوده مراجعه نمایند.

در اولین سانس، انیمیشن سینمایی بلند لوپتو ساخته عباس عسکری در خانه اجرایی جشنواره واقع در سینما فرهنگ تهران به نمایش درآمد.

این انیمیشن درباره سعید کاقتصادی روانشناسی است که بیماران خود را با روش ساخت اسباب بازی در یک آسایشگاه درمان می نماید.

محمدحسین صادقی تهیه نماینده این انیمیشن با بیان اینکه به عشق بچه های ایران این اثر را ساخته است، در عین حال اظهار تاسف کرد که بچه ها به دلیل شرایط کرونا نمی توانند در سالن ها حضور داشته باشند.

او اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع تر این مشکل و بیماری از جامعه ما رخت بربندد تا لحظات شادی را با بچه ها را تجربه نمایند.

این تهیه نماینده درباره عنوان انیمیشن لوپتو شرح داد:این انیمیشن به عمد لوپتو نام گذاری شده، این واژه کرمانی است و به اسباب بازهای دستی گفته می گردد. سعی کردیم با نامگذاری، این واژه را زنده نگه داریم.

او مطرح کرد: 56 نفر در فرایند ساخت این کار موثر بودند و به خاطر همه گیر شدن بیماری کرونا نتوانستند در اینجا حضور پیدا نمایند. آغاز فعالیتمان در شهر کرمان با رویای عظیم ساخت انیمیشن مفرح بوده است در طول 12 سالی که فعالیت می کنیم به این اثر فکر می کردیم . سالها روی ایده این بخش کار می کنیم . این اولین کار سینمایی این گروه است. ایده این انیمیشن از زمستان 95 شکل گرفت و در وزارت ارشاد مجوز فیلم من و فرشته که نام سابق این کار است گرفتیم. و از سال 95 تا 96 فراوری کردیم و از 96 تا الان با حوزه هنری برای ساخت این کار مشارکت کردیم. ما تمام سعی مان را کردیم تا برای ساخت این کار، بچه های کرمان فعال باشند و بعضی از جاها، بچه های مشهد به ما یاری کردند. انیمیشن یک فرایند پیچیده و فنی دارد .انیمیشن های خوب را یک استدیو خوب فراوری می نماید. توان فراوری استودیوهای خارج از تهران تفاوتی با استودیوهای تهران ندارند و تنها نکته متمایز بحث اقتصادی کار است. صنعت انیمیشن می تواند موتور محرکه کل سینمای ایران باشد.

مهراد اسماعیل پور آهنگساز انیمیشن لوپتو هم در این نشست که اجرای آن را محمدرضا مقدسیان برعهده داشت، حاضر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 600

به "ماجرای لوپتو در جشنواره فیلم کودک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای لوپتو در جشنواره فیلم کودک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید