ماجراجویی در دل جنگل های ناگارهول؛ سفری چالش برانگیز

به گزارش اخبار نجوم، پارک ملی ناگارهول یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هند در استان کارناتاکاست که در سال 1955 تأسیس شده است. بسیاری از افرادی که عاشق طبیعت و آشنایی با حیات وحش کشورهای مختلف هستند، هنگام سفر به هند از این پارک ملی هم تماشا می نمایند. علاوه بر حیوانات، می توانید در پارک ملی ناگارهول هندوستان از جاذبه های تماشای دیگری مانند دره ها، چشمه ها، آبشارها، پوشش های جنگلی و بسیاری تماشای های دیگر هم بازدید کنید. در صورتی که می خواهید بیشتر با پارک ملی ناگارهول آشنا شده و در سفر بعدی خود به هند از آن تماشا کنید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به ماجراجویی در دل جنگل های ناگارهول ببریم.

ماجراجویی در دل جنگل های ناگارهول؛ سفری چالش برانگیز

معرفی پارک ملی ناگارهول

پارک ملی ناگارهول واقع در منطقه کوداگو استان کارناتاکا، یکی از زیباترین و تماشای ترین جاذبه های گردشگری هند در این بخش ها محسوب می گردد. این پارک نام خود را از رودخانه معروف این ناحیه، رودخانه ناگارهول (در زبان محلی رودخانه کبرا) می گیرد. زمین هایی که پارک ملی در آن ساخته شده است، در گذشته شکارگاه طبیعی حاکمان منطقه، وودیارها بوده است. در سال 1955، زمین های پارک تبدیل به یک پناهگاه برای حفاظت از حیوانات منطقه با مساحت 258 کیلومترمربع شد. با تأسیس این پناهگاه، شکارچیان دیگر اجازه شکار حیوانات منطقه را نداشتند و گونه های در حال انقراض محافظت شدند. با گذشت زمان، مرزهای پناهگاه را توسعه دادند تا این که مساحت آن به 640 کیلومترمربع رسید و تقریباً کل منطقه را تحت پوشش قرارداد. در سال 1988 تصمیم گرفته شد تا این منطقه حفاظت شده به صورت کامل به شکل یک پارک ملی در بیاید. هدف از ساخت پارک ملی ناگارهول در سال های 1955 تا 1988 تنها محافظت از حیوانات و پوشش های گیاهی و جانوری منطقه بود. اما امروزه این پارک ملی علاوه بر این که یک پناهگاه عالی و قابل اطمینان برای جانوران است، یکی از قطب های گردشگری مهم هند هم محسوب شده و با جذب مسافران داخلی و خارجی، برای منطقه عایدی بسیاری فراهم می نماید.

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی پارک ملی ناگارهول هند به دو دسته جنگل های بارانی ریز شمال غربی و جنگل های خشک فلات مرکزی تقسیم می گردد. در دسته اول، بیشتر می توانید گیاهانی که عاشق رطوبت هستند؛ مانند گل سرخ، ساج و سایر گیاهان این چنینی را مشاهده کنید. در حالی که در بخش جنوبی و بخش خشک تر، می توانید گیاهان مقاوم تری مانند بوته های خاردار و نیل پالال را مشاهده کنید. بخش کوچکی از پارک هم دره های زیر کوهی هستند که با زنبق های مختلف پوشیده شده اند. در جنگل های ناگارهول می توانید انواع درخت های محلی هندی مانند ساج های هندی، پوست تمساح، کینوی هندی، کادام، درخت پنبه و بسیاری درخت های معروف هندی دیگر را مشاهده کنید. علاوه بر این درختان، در بعضی از نقاط پارک ملی ناگارهول هم می توانید گیاهانی مانند دوش طلایی، بامبو و بوته های مختلفی که از گیاهان متفاوت وجود دارد را هم مشاهده کنید. در کل می توان گفت که این جنگل و پارک ملی هند پوشش گیاهی متعدد و مختلفی داشته و افراد می توانند به راحتی با بسیاری از گیاهان هند در این منطقه آشنا شوند.

پوشش جانوری پارک ملی ناگارهول

ناگارهول خانه بسیاری از گونه های جانوری مختلف از پستانداران گرفته تا پرندگان است. بیشتری حیواناتی که در این منطقه دیده می شوند لئوپاردها، ببر سلطنتی، خرس تنبل، بز کوهی، فیل و آهوی سامبار هستند. در بخش هایی که درخت بامبو زیاد می گردد، بازتماشامایندگان می توانند فیل های زیادی را مشاهده نمایند. تماشا حیواناتی مانند سنجاب پرنده هندی، گربه های جنگلی و لنگور خاکستری خیلی رایج نیست. اما باز هم امکان این که در سافاری های پارک ناگارهول آن ها را مشاهده کنید وجود دارد.

فصل تابستان یکی از برترین فصل های سفر به پارک ملی ناگارهول برای دوستداران پرندگان است. شما می توانید در این فصل، از حدود 250 نوع پرنده که شامل پرندگان محلی و پرندگان مهاجر می شوند تماشا کنید. کرکس پشت سفید، دارکوب نیلگیری، عقاب، کرکس کله قرمز، طوطی های آبی، نوک شاخی و بسیاری پرندگان دیگر، از جمله پرندگانی هستند که می توانید در فصل تابستان در این پارک مشاهده کنید. علاوه بر پستانداران و پرندگان، بعضی خزندگان هم در این پارک مشاهده می شوند. پایتون ها و مارمولک های هندی، افعی بامبو و بسیاری خزندگان کوچک و بزرگ دیگر از جمله این خزندگان هستند.

برترین زمان بازدید از پارک ملی

برترین زمان بازدید از پارک ملی ناگارهول هند، در ماه های اکتبر تا می است. در این ماه ها، آب و هوای منطقه بسیار متعادل و مطلوب بوده و می توانید از طبیعت زیبا و حیات وحشی که در پارک وجود دارد لذت ببرید. اما در فصل های بارش های موسمی یعنی بین ماه های ژوئن تا سپتامبر هم می توانید از طبیعت سرسبز و تازه ای که به وسیله باران زیباتر شده است تماشا کنید. برای این که در این فصل ها از پارک تماشا کنید، حتماً از قبل هواشناسی را آنالیز نموده و در زمان بارش های شدید به پارک نروید.

نحوه دسترسی به پارک ملی

برای دسترسی به پارک ملی ناگارهول هند، می توانید از مسیرهای زمینی یا هوایی بهره ببرید. اگر ترجیح می دهید تا با هواپیما به پارک ملی ناگارهول بروید، باید از شهر موردنظر خود در هند، یک بلیت برای فرودگاه Kempegowda International Airport رزرو کنید. سپس می توانید با یک پرواز دیگر به میسور سفر کنید. میسور نزدیک ترین شهر به پارک بوده که حدود 94 کیلومتر از آن فاصله دارد. پس از رسیدن به این شهر، می توانید با قطار، اتوبوس یا ماشین های شخصی خود به این پارک بروید. امکان این که از ابتدا با قطار به میسور رفته و از آن جا به پارک ملی ناگارهول بروید هم وجود دارد. این روش ارزان تر بوده، اما زمان بیشتری از شما می گیرد.

سایر جاذبه های گردشگری نزدیک پارک ملی ناگارهول

در اطراف پارک ملی ناگارهول، جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود داشته که مسافران می توانند پس از بازدید از پارک، از آن ها نیز تماشا نمایند. بیشتر جاذبه های گردشگری و مکان های تماشای نزدیک به پارک ملی ناگارهول، سایر جاذبه های طبیعی هند یا مکان های مذهبی تاریخی هستند. اگر به جاذبه های مدرن و هیجان انگیز علاقه داشته باشید، می توانید به شهرهای اطراف پارک بروید. بعضی از مهم ترین جاذبه های گردشگری نزدیک به پارک ملی ناگارهول را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

همان طور که مشاهده می کنید، به علت مساحت بسیار زیاد پارک ملی ناگارهول، جاذبه هایی که در نزدیکی این پارک قرار دارند هیچ کدام کمتر از 100 کیلومتر از آن فاصله ندارند. به همین علت هم بدون استفاده از خودروهای شخصی، اتوبوس یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی نمی توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

اقامتگاه های نزدیک به پارک ملی ناگارهول

پارک ملی ناگارهول تا شهرهای اطراف فاصله زیادی داشته و افرادی که تا دیروقت در این پارک مانده اند، قطعاً به یک اقامتگاه برای سپری کردن شب احتیاج خواهند داشت. بعضی از اقامتگاه های جنگلی نزدیک به پارک ملی ناگارهول، اقامتگاه های JLR Kings Sanctuary، اقامتگاه Evolve Back و اقامتگاه Kaav Safari Lodge می شوند. این اقامتگاه ها در دسته اقامتگاه های لوکس قرار گرفته و امکانات بسیاری مانند استخر، هات تاب و بسیاری امکانات رفاهی تفریحی دیگر هم دارند. اگر دنبال یک اقامتگاه مالی باشید هم می توانید گزینه کمپینگ را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که کمپ در خود پارک خطرناک و ممنوع است. اما بعضی از اقامتگاه های نزدیک این پارک هستند که اجازه کمپ را به مسافران داده و حتی امکاناتی مانند وسایل کمپ، خوراکی و نوشیدنی های مختلف را هم در اختیار مسافران قرار می دهند. بعضی از این اقامتگاه ها شامل Kabini River Lodge و Jungle Inn می شوند. در این کمپ سایت ها می توانید کلبه های زیبایی هم پیدا نموده و جای چادر در آن ها اقامت داشته باشید.

سافاری های پارک ملی ناگارهول

برای این که بتوانید وارد اعماق جنگل شده و با حیوانات و حیات وحش طبیعی آن آشنا شوید، حتماً باید با سافاری های این پارک به گردش بروید. در سال 2011 به علت خطراتی که برای انسان ها و بعلاوه حیوانات این پارک به وجود آمده بود، امکان سافاری های شخصی با جیپ های خصوصی برداشته شد و گردش در جنگل های ناگارهول بدون راهنمای رسمی ممنوع شد. امروزه مسافران می توانند در تورهای گردشگری یا سافاری های رسمی که مجوز دارند ثبت نام نموده و برای بازدید از پارک ملی ناگارهول بروند. سافاری های مختلفی برای بازدید از پارک وجود داشته که شامل مینی بوس ها و سافاری های جیپ و قایق می شوند. گردشگری با سافاری های جنگل ناگارهول دو نوبت در صبح و عصر آغاز شده و افرادی که ثبت نام نموده اند باید نیم ساعت زودتر برای شنیدن نکات ایمنی در محل آغاز حاضر شده باشند. برای رزرو تورهای ناگارهول و ثبت نام در سافاری های این جنگل می توانید از آژانس های گردشگری یاری بگیرید.

تور هند خبرنگاران

هند یکی از زیباترین و بزرگ ترین کشورهای آسیایی با طبیعتی بکر، سرسبز و زیباست. درصورتی که دوستدار طبیعت باشید و بخواهید با گونه های جانوری متعددی آشنا شوید، هند می تواند برترین گزینه سفر برای شما در تمامی طول سال باشد. یکی از برترین مکان های گردشگری هند برای طبیعت دوستان، پارک ملی ناگارهول هند است. در این پارک می توانید از گونه های گیاهی مختلف، درختان سرسبز، آبشارهای زیبا، چشمه های طبیعی و بسیاری پوشش های گیاهی دیگر تماشا نموده و از نزدیک با زندگی حیواناتی مانند لئوپارد، ببر سلطنتی، خرس تنبل، فیل ها و بسیاری جانوران دیگر مانند پرندگان و خزندگان آشنا شوید. برای این که بتوانید نهایت استفاده را از سفر به پارک ملی ناگارهول هند ببرید، باید حتماً در تورهای گردشگری یا سافاری های گردش در جنگل ناگارهول ثبت نام کنید. این سافاری ها با مینی بوس، جیپ و قایق اجرا شده و شما را برای چند ساعت به یک دنیای سرسبز و افسانه ای می برد. برای این که با دیگر جاذبه های گردشگری و مکان های تماشای هند آشنا شده و برنامه ریزی سفر به هند را انجام بدهید، سایر مطالب خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سؤالات متداول

پارک ملی ناگارهول کجاست؟

پارک ملی ناگارهول یکی از زیباترین مکان های تماشای هند در منطقه کوداگو استان کارناتاکا این کشور است.

برترین زمان بازدید از پارک ملی ناگارهول چه زمانی است؟

برترین زمان بازدید از پارک ملی ناگارهول از نظر آب و هوایی از اکتبر تا می است. برای تماشای پرندگان این جنگل باید در تابستان به ناگارهول سفر کنید.

در پارک ملی ناگارهول چه حیواناتی وجود دارد؟

در پارک ملی ناگارهول انواع پستانداران، پرندگان و خزندگان وجود داشته که مهم ترین آن ها تنبل ها، فیل ها، لئوپاردها و بعلاوه بنگال های سلطنتی هستند.

سافاری های پارک ملی ناگارهول به چه صورت هستند؟

از سال 2011 امکان گردشگری به صورت شخصی در پارک ملی ناگارهول برداشته شد و تمامی افرادی که می خواستند از این پارک تماشا نمایند، باید حتماً در سافاری های مینی بوس، جیپ یا قایق رسمی و دارای مجوز ثبت نام می کردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1647

به "ماجراجویی در دل جنگل های ناگارهول؛ سفری چالش برانگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در دل جنگل های ناگارهول؛ سفری چالش برانگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید