قانون گذار آمریکایی: دیگر بازدارندگی هسته ای نداریم؛ مقابل چین و روسیه آسیب پذیریم

به گزارش اخبار نجوم، ایسنا نوشت: عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که شهرهای ایالات متحده در برابر حمله هسته ای روسیه و چین آسیب پذیر هستند و ایران، چین، روسیه و کره شمالی ترسی از قدرت هسته ای آمریکا ندارند.

قانون گذار آمریکایی: دیگر بازدارندگی هسته ای نداریم؛ مقابل چین و روسیه آسیب پذیریم

مایک ترنر، عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری فاکس گفت که رونالد ریگان، رئیس جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه در اوج دوران جنگ سرد، مردم ایالات متحده را به حمایت از ابتکار دفاع استراتژیک دعوت کرد، طرحی که بعدها با نام جنگ ستارگان از آن یاد شد و هدفش حفاظت از آمریکا در برابر حملات موشکی اتحاد جماهیر شوروی بود.

او در ادامه گفت: اما به علت مخالفت شدید دموکرات ها، کشور ما هرگز توان دفاع موشکی خود را به شکل کامل تقویت نکرد و در عوض بازدارندگی هسته ای را تقویت کرد. ما روی این حساب نموده ایم که اگر دشمن بخواهد به ما یا متحدان مان حمله کند، از توان هسته ای ما ترسیده و منصرف شوند. نتیجه این است که حالا شهرها و مردم ما در برابر حملات هسته ای چین و روسیه امنیت ندارند.

مایک ترنر با بیان این ادعا که ایران، چین، روسیه و کره شمالی در پی افزایش توانایی خود در حمله به آمریکا با سلاح هسته ای هستند، گفت: این کشورها بعلاوه لفاظی های تهدیدآمیز خود را تشدید نموده و ابراز آمادگی نموده اند که در مناقشه نظامی، از سلاح هسته ای استفاده نمایند.

این قانونگذار آمریکایی گفت: این کشورها با توسعه برنامه هسته ای خود، نشان داده اند که زرادخانه های هسته ای ما دیگر نقش بازدارنده نداشته و نمی توانند جلوی استفاده کشورهای مذکور از سلاح هسته ای را بگیرند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1566

به "قانون گذار آمریکایی: دیگر بازدارندگی هسته ای نداریم؛ مقابل چین و روسیه آسیب پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون گذار آمریکایی: دیگر بازدارندگی هسته ای نداریم؛ مقابل چین و روسیه آسیب پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید