فیل و فنجان، شاسی بلند آمریکایی کنار شاسی بلند ژاپنی ، عکس

به گزارش اخبار نجوم، در مسابقهٔ درگ عجیبی، هامر H2 غول پیکر با 400 اسب بخار قدرت و 2.9 تن وزن، به مصاف سوزوکی جیمنی با 100 اسب بخار قدرت و 1.1 تن وزن رفته است!

فیل و فنجان، شاسی بلند آمریکایی کنار شاسی بلند ژاپنی ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، هامر H2 که بین سال های 2002 تا 2009 به وسیله AM جنرال برای جنرال موتورز فراوری می شد، یکی از بزرگ ترین و سنگین ترین شاسی بلندهای دنیا محسوب می گردد. این غول بی شاخ ودم آمریکایی در طول دوران فراوری خود، با دو پیشرانهٔ V8 بلوک کوچک مختلف عرضه شد. هامر H2 در ابتدا از پیشرانهٔ 6 لیتری با 325 اسب بخار قدرت و 495 نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده می کرد. نمونهٔ حاضر در این رقابت اما از سری سال 2008 به بعد است که به پیشرانهٔ بزرگ تر 6.2 لیتری با 393 اسب بخار (معادل 398 اسب بخار متریک) قدرت و 563 نیوتن متر گشتاور مجهز شد. در این سری، جنرال موتورز گیربکس را هم با یک نمونهٔ شش سرعته اتوماتیک جایگزین کرد.

بر اساس گزارش پدال، هرچند این اعداد طبق استانداردهای سال 2008 قابل توجه بودند اما مشکل هامر H2 وزن بسیار سنگین بود که در نسخهٔ 6.2 لیتری حتی از 3 تن هم فراتر می رفت؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در مسابقهٔ درگ، 18.8 ثانیه طول می کشد تا H2 به خط خاتمه برسد.

رقیب هامر در این مسابقه اما دقیقاً نقطهٔ مقابل H2 یعنی یک شاسی بلند بسیار کوچک و سبک ولی توانمند است. این سوزوکی جیمنی که متعلق به خود مت واتسون است، تنها 1135 کیلوگرم وزن دارد. بااین حال، زیر کاپوت جیمنی پیشرانهٔ بسیار کوچک و ضعیفی واقع شده است. این یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که تنها 101 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

جیمنی اما گیربکس بهتری نسبت به رقیب بزرگ جثهٔ آمریکایی دارد زیرا هرچند این یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی است ولی سرعت تعویض دندهٔ بسیار بهتری نسبت به گیربکس اتوماتیک قدیمی هامر دارد. بعلاوه برخلاف سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام وقت H2، سوزوکی از سیستم 4WD نیمه وقت استفاده می نماید که این یعنی می توان برای رانندگی با سرعت بالا و یا کاهش مصرف سوخت، خودرو را در حالت دیفرانسیل عقب قرار داد. بااین وجود، در مسابقهٔ درگ جیمنی نتوانست حریف هامر گردد و برترین تایمی که ثبت کرد 19.1 ثانیه بود. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت اما سوزوکی ناکامی قبل را جبران کرد و با اختلافی جزئی هامر را شکست داد.

هنگام رسیدن به خاتمه 800 متر در مسابقهٔ رولینگ، سرعت جیمنی 137 کیلومتر بر ساعت و هامر تنها 129 کیلومتر بر ساعت بود که نشان می دهد این شاسی بلندهای شاسی مستقل چقدر کند هستند. آزمایش نهایی هم مثل همواره توقف از سرعت صد کیلومتر بر ساعت بود که وجود مسئله ای در سیستم ترمز H2 را نشان داد زیرا این خودرو پس از 80 متر متوقف شد که حتی برای چنین شاسی بلند بزرگ و سنگینی هم مسافتی غیرطبیعی است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1403 بروزرسانی: 19 شهریور 1403 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1650

به "فیل و فنجان، شاسی بلند آمریکایی کنار شاسی بلند ژاپنی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل و فنجان، شاسی بلند آمریکایی کنار شاسی بلند ژاپنی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید