سنگ پا چه فوایدی دارد و خاصیت آن چیست؟

به گزارش اخبار نجوم، در ابتدا از سنگ پا برای پاک کردن لوازم جرم بسته و چرب استفاده می شده است، بعد از مدتی وارد صنعت و درنهایت دنیای مد و زیبایی شد

سنگ پا چه فوایدی دارد و خاصیت آن چیست؟

سنگ پا چه فوایدی دارد و خاصیت آن چیست؟

سنگ پا نوعی لایه بردار طبیعی بافت های مرده پوست کف پا محسوب می شود.از فواید سنگ پا، پوست پای زیبا، تنظیم انسولین خون و برطرف میخچه و پینه پا است.

استفاده از سنگ پا، به زمان های بسیار دوری باز می شود، از رم در قرون وسطی گرفته تا مردم خاورمیانه مصرف می شود. در ابتدا از سنگ پا برای پاک کردن لوازم جرم بسته و چرب استفاده می شده است، بعد از مدتی وارد صنعت و درنهایت دنیای مد و زیبایی شد.

از سنگ پا برای لایه برداری از بافت ها و سلول های مرده استفاده می شود. سنگ پا به رنگ های مختلف و در انواع طبیعی و مصنوعی موجود است و معمولا در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم حمام و دستشویی به فروش می رسد. در سواحل یونان، انواع طبیعی سنگ پا هم یافت می شود.

پوست پای زیبا

پوستی که ضخیم می شود، مستعد ترک خوردن است و امکان ایجاد عفونت و درد در آنها زیاد است. به همین علت زمانی که پوست ضخیم می شود بهتر است از سنگ پا برای بهبود ترک خوردگی پایتان بهره ببرید.

مصرف کرم مخصوص پا بعد از حمام، موجب سلامت و زیبایی پوست پاشنه و کف پا می شود. از دیگر فواید سنگ پا، برطرف خستگی و کوفتگی پا است که با استفاده از آن حاصل می شود. بعلاوه در تسکین بعضی از انواع سردردها و بسیاری از بیماری های مغزی، سنگ پا بسیار کارآمد است.

برطرف میخچه و پینه پا

اصطکاک و فشار وارد آمده بر پوست پا موجب بروز میخچه یا پینه در پا می شود که معمولا در بالا و کناره های انگشتان مچ پا به وجود می آید و از علل شایع آن می توان به آرتریت و یا کفش نامناسب اشاره نمود.

میخچه و پینه پا گاهی با زگیل اشتباه گرفته می شوند. اما زگیل کف پا دارای نقاط سیاه رنگی است و معمولا با فشاری که به دو طرف آن وارد می شود حس درد ایجاد می نماید.

برای برطرف میخچه یا پینه، محل آن را به مدت پنج تا ده دقیقه در آب گرم قرار دهید تا پوست نرم شود. سپس با سنگ پا بر روی آن حرکات دایره ای بکشید تا پوست اضافی آن برداشته شود. البته پوست محل میخچه یا پینه نباید بیش از حد برداشته شود چون منجر به عفونت و خونریزی می شود.

از دیگر روش های درمان پینه و میخچه، استفاده از لوسیون های مرطوب نماینده، اسید سالیسیلیک، آمونیوم و اوره در این ناحیه از پا است، غالبا با کاهش اندازه فشار و اصطکاک وارد بر میخچه یا پینه، از بین خواهند رفت، اما در صورتی که دردناک و سفت هستند، باید پزشک متخصص آن را معاینه کند.

کفش های بیش از حد تنگ و یا شل را هم استفاده نکنید.

تنظیم انسولین خون

از آنجا که در مبتلایان به دیابت، خون رسانی در پاها به طور صحیح انجام نمی شود و ممکن است فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثال آن شود. در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سیستم خون رسانی شده و به این طریق به دیابتی ها یاری کند.

بیشترین میزان هورمون انسولین در پاشنه پا است و کسانی که دچار دیابت نوع دو هستند، اگر هر روز فقط 10 دقیقه سنگ پا بزنند، انسولین خونشان تنظیم خواهد شد. از دیگر فواید سنگ پا زدن، چربی سوزی بیشتر و تناسب اندام است.

توصیه هایی برای استفاده از سنگ پا

توصیه می شود هر هفته حداقل دومرتبه و شب هنگام از سنگ پا بهره ببرید تا بعد از سنگ پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

در بیماری هایی مانند پسوریازیس استفاده از سنگ پا موجب تشدید بیماری می شود، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از آن به پزشک متخصص مراجعه کنید. مبتلایان به این نوع بیماری ها می توانند از ترکیبات کراتولیتیک استفاده نمایند که باعث نرم شدن لایه های ضخیم کف پا می شود.

سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

تمیز و خشک کردن سنگ پا

بعد از استفاده از سنگ پا ضروری است تا با برس آن را شست وشو دهید تا سوراخ های روی آن تمیز شود و آن را در محیط خشک نگهداری شود، چرا که محیط مرطوب موجب تجمع مخمرها و قارچ ها روی آن شده و آلودگی و بیماری را به کف پای انسان منتقل می نماید.

بسیاری از بیماری های قارچی، میکروبی و به خصوص زگیل با سنگ پا منتقل می شوند، بنابراین از سنگ پای مخصوص و تمیز فردی بهره ببرید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید چون ممکن است خراش هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1174

به "سنگ پا چه فوایدی دارد و خاصیت آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ پا چه فوایدی دارد و خاصیت آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید