سفر به کره شمالی چه محدودیت هایی دارد؟

به گزارش اخبار نجوم، کره شمالی با توجه به نظام بسته ای که دارد یکی از معدود کشورهایی است که تعداد کمی گردشگر مایل به بازدید از آن هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با محدودیت های سفر به این کشور آشنا شوید.

سفر به کره شمالی چه محدودیت هایی دارد؟

همه ما کم و بیش با کشور کره شمالی آشنایی داریم. کره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره، کشوری بازمانده از نظام کمونیستی است که در حال حاضر رهبری آن را کیم جون عون بر عهده دارد. بنیان گذار نظام کره شمالی، کیم ایل سونگ پدربزرگ وی است. جذب گردشگر برای کشوری همچون کره شمالی با قوانین سخت گیرانه اش کمی سخت به نظر می رسد. اما نکته جالب این است که شرایط نیز برای همان تعداد محدود یکسان نخواهد بود. با این وجود همه ساله عده ای این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود برمی گزینند.

به طور حتم کشوری بسته با قوانین سخت گیرانه مکانی خوشایند برای بازدید نیست. اما سوال اینجاست، چرا همچنان عده ای مایلند تا به کره شمالی سفر کنند؟ رفت وآمد به کره شمالی برای بازدیدکنندگان فرآیندی پیچیده و مشکل است و برای مخالفان دولت تقریبا غیرممکن. حتی کوچک ترین انتقاد به نزدیکان رهبر آن می تواند خیانت به او و کشور تلقی گردد.

بازدیدکنندگان کره شمالی را عمدتا کسانی تشکیل می دهند که در گذشته وطن خود را ترک کردند و برای تجدید ملاقات با مکان آبا و اجدادی به آنجا سفر می کنند. گروه دیگر نیز متشکل از کسانی است که دنبال مکانی منحصر به فرد برای بازدید هستند که کمتر کسی در آن پا گذاشته باشد.

دولت کره شمالی نیز به راحتی اجازه بازدید از کشورش را صادر نمی نماید. اگر شما شهروند آمریکا باشید، این فرآیند سخت گیرانه تر هم خواهد شد. مسئله ای که برای مریل نیومن Merill Newman، شهروند 85 ساله آمریکایی پیش آمد. کسی که زمانی خود علیه کره شمالی جنگیده بود و در حال حاضر برای یک شرکت فعال در حوزه امنیت شبکه، در کالیفرنیای آمریکا کار می کرد.

در حالیکه نیومن سوار بر هواپیما شده بود تا پس از مسافرت قانونی خود، کره شمالی را به مقصد پکن ترک کند، به علت نامعلومی به خارج از هواپیما هدایت شد و از آن زمان تا به امروز خانواده اش از او خبری ندارند. خبری که به وسیله مصاحبه پسرش با شبکه سی ان ان افشا شد.

در همان روز دستگیری وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه نمود تا از سفر به کره شمالی خودداری کنند. بعلاوه این وزارت خانه اشاره نموده که احتمال دستگیری بدون علت و حبس طولانی مدت برای شهروندانش وجود دارد.

از سال 2009 میلادی تا به امروز چهار شهروند آمریکایی به جرم ورود غیرقانونی به کشور، در کره شمالی دستگیر شده اند. دو شهروند دیگر آمریکایی نیز با وجود ویزای معتبر، به دلایل دیگر دستگیر شده اند.

اگرچه دفتر امور خارجه بریتانیا شهروندانش را به لغو سفر خود تشویق ننموده اما در وب سایت خود نسبت به هرگونه تمسخر و توهین به قوانین کره شمالی و رهبرش، به مسافران هشدار داده است. بعلاوه اضافه نموده که تصویربرداری از مقامات رسمی و مکان های نظامی آن کشور ممنوع می باشد. در سال 2008 دو گردشگر کره جنوبی تنها به علت اینکه در مکانی ممنوعه نظامی حضور داشتند با ضرب گلوله کشته شدند. مواظب باشید که به هیچ وجه خارج از محدوده مجاز نروید و چنانچه اخطاری مبنی بر خروج از مکانی دریافت کردید، به سرعت از آن مکان خارج شوید.

شهروندان آمریکا چطور به کره شمالی سفر می کنند؟

تمامی افرادی که قصد بازدید از کره شمالی دارند باید به وسیله یکی چند تور مسافرتی مورد تایید دولت اقدام کنند. کارمندان این تورها موظفند مراجعین را برای اخذ ویزا و سایر ملزومات هدایت کنند. اما شهروندان آمریکایی شامل محدودیت هایی بیشتر نسبت به سایرین نیز می شوند. تنها راه ورود آن ها به کره شمالی، راه هوایی است. در حالی که شهروندان سایر کشورها می توانند به وسیله خطوط ریلی متصل به چین هم به کره شمالی بروند.

به طور معمول شهروندان آمریکایی با هواپیما و به وسیله خاک چین به کره شمالی وارد می شوند. به همین علت وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه می نماید تا ویزای چین با اجازه چندین بار ورود و خروج به این کشور را تهیه کنند. چرا که بازگشت مسافران از راستا چین صورت می گیرد. ورود مجدد نیز نیازمند ارا ئه ویزای معتبر برای ورود به خاک چین است. صدور ویزای ورود به کره شمالی نیز به وسیله سفارت این کشور واقع در پکن صورت می گیرد.

آزادی بیان در کره شمالی معنا ندارد

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه می نماید تا مشخصات خودشان را در سفارت آمریکا واقع در چین ثبت کنند. بعلاوه به علت نبود رابطه دیپلماتیک میان کره شمالی و آمریکا، به شهروندان توصیه نموده تا در سفارت سوییس واقع در کره شمالی نیز مشخصات خود را ارائه دهند.

گردشگران باید به این نکته دقت کنند که پای به کشوری می گذارند که قانونی برای آزادی بیان و مذهب در آن وجود ندارد. از این رو توجه داشتن به حضور در کشوری با شرایط خاص لازم است. به طور مثال خارج شدن از هتل محل اقامت به منظور سیاحت بدون حضور راهنمای تور ممکن است شما و شخص راهنما را به دردسر بزرگی بیاندازد. حتی اقدام به یک مکالمه ساده با شهروندان کره شمالی بدون مجوز می تواند مسئله ای برای دو طرف ایجاد نماید.

یکی از کارشناسان گردشگری که مسئولیت هدایت تورهای گردشگری در کره شمالی را بر عهده دارد در مصاحبه با سی ان ان گفت که اگر کسی فکر می نماید در این کشور آزاد است تا هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد، باید بداند که دیگران را به مشکل خواهد انداخت. این کارشناس که نخواست نامش فاش گردد، در ادامه نیز گفت که در صورت ورود به کره شمالی باید حواس تان به اعمال و گفتارتان باشد چراکه یک سهل انگاری، می تواند منجر به دردسر افتادن سایرین گردد.

در خاتمه اگر با خواندن مقاله بالا فکر سفر به کره شمالی را از سر خود بیرون نموده اید پیشنهاد می کنیم ویدیوی پایین را مشاهده کنید. این ویدیوی زیبا از پیونگ یانگ که کاری از گروه JT Singh با همراهی آژانس مسافرتی Koryo است این نکته را یادآوری می نماید که به قول معروف به یکبار دیدنش می ارزد.

دانلود ویدیو

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1270

به "سفر به کره شمالی چه محدودیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کره شمالی چه محدودیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید