سبک بوهمین و اصول طراحی منزل

به گزارش اخبار نجوم، سبک طراحی منزل بوهمین از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون منزل برگرفته از آزادی خیال جیپسی های دوره گرد است. سبک بوهمین، سبکی پر از طرح و رنگ که بیننده با قرار دریافت در آن، احساس رهایی می نماید. اگر حس می کنید منزل تان احتیاج به محیطی آرامش بخش دارد، بهتر است این مطلب را بخوانید.

سبک بوهمین و اصول طراحی منزل

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - در سال های اخیر سبک طراحی منزل بوهمین، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل شده است. سبک بوهمین یکی از 14 سبک پرطرفدار طراحی داخلی منزل است که به دلیل پیروی از ساده گرایی و القای احساس رها بودن همچون سبک مینیمالیست، تبدیل به یکی از انتخاب های مهم طراحان شده است. در مطلب زیر نکاتی درباره نحوه چیدمان منزل به سبک بوهمین می خوانید.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • سبک بوهمین چیست؟
  • 4 نکته مهم در سبک طراحی منزل بوهمین
  • رنگ های پرطرفدار
  • خلاق باشید
  • مبلمان را متناسب با سبک بوهمین انتخاب کنید
  • لوازم تزئینی را نباید فراموش کنید

عناصر و رنگ های به کار رفته در این سبک، بدون هیچ قانونی و تنها با پیروی از احساس قلبی انتخاب می شوند، بنابراین عجیب نیست که بگوییم به تعداد افراد پیرو این سبک، روش برای طراحی منزل به سبک بوهمین وجود دارد. در سبک طراحی منزل بوهمین، هیچ قانونی وجود ندارد، اما برای زیباتر شدن دکور منزل خود، پیش از آن که نکات طراحی را بیاموزید، باید ویژگی های سبک بوهمین را بشناسید.

سبک بوهمین چیست؟

برای درک بهتر سبک بوهمین، باید ابتدا ریشه این کلمه را شناسایی کنید. واژه بوهمین، واژه ای فرانسوی به معنای هنرمند دوره گرد است و استفاده از آن معمولا تصویری از گردشگران، جیپسی ها، هیپی ها، هنرمندان و یا بعبارت دیگر فرد فارغ از هر قید و بند را در ذهن ایجاد می نماید؛ بنابراین این روز ها واژه بوهمین برای توصیف سبک خاصی از زندگی به کار می رود که در آن، سادگی و رها بودن تنها قانون اصلی است. بارزترین ویژگی این سبک، ترکیب سه عنصر بافت، رنگ و الگو در طراحی است. استفاده از سه عنصر مطرح شده، بسته به موقعیت مکانی فرد، متفاوت بوده و انتخاب او را تغییر می دهد و ترکیبی غیر قابل پیش بینی و جذاب را در طراحی داخلی منزل به سبک بوهمین ایجاد می نماید.

طراحی داخلی منزل به سبک بوهمین مناسب افرادی است که دوست دارند طراحی منزل شان نمودی از روحیات و سلیقه آن ها باشد. کارشناسان معتقدند استفاده از این سبک در منزل، فضا را شاداب و زنده نشان خواهد داد. البته باید گفت افرادی که نظم ذهنی خاصی برای اشیا و عناصر قائل هستند، ممکن است از گذران وقت در محیط هایی که به سبک بوهمین طراحی شده اند، کلافه شوند، بنابراین طراحی داخلی به سبک بوهمین انتخاب مناسبی برای این افراد نخواهد بود. سبک طراحی منزل بوهمین علاوه بر اینکه احساس آرامش خیال را در شما تقویت می نماید، در عین حال از عناصر طراحی داخلی مدرن نیز یاری می گیرد و هیچ دو دکوری از این سبک یکسان نخواهد بود.

4 نکته مهم در سبک طراحی منزل بوهمین

از رنگ های پرطرفدار بهره بگیرید

رنگ هایی وجود دارند که سبک بوهمین بیشتر با آن ها شناخته می گردد. رنگ های براق و گرم، انتخاب مناسبی برای استفاده در سبک طراحی منزل بوهمین هستند. انتخاب خانواده آجری مایل به صورتی، قهوه ای، طلایی و رنگ های مشابه، از محبوب ترین پالت های رنگی بوهمین هستند. آبی و بنفش پررنگ و نارنجی آتشین و رنگ هایی در این خانواده نیز در سبک طراحی منزل بوهمین بسیار کاربردی هستند. اگر به نمونه تصاویر سبک طراحی منزل بوهمین دقت کنید، متوجه خواهید شد که رنگ سفید و سایر رنگ های سرد در این سبک جایی نداشته و در حقیقت راز طراحی پیروز به سبک بوهمین، ترکیب چندین رنگ گرم با نسبت قابل قبول در چیدمان است. برای ترکیب رنگ ها و طرح ها در سبک بوهمین، به دنبال هیچ قانونی نباشید و بدانید که طراحی منزل بوهمین احتیاج به روحیه آزاداندیشی و جسارت دارد.

خلاق باشید

در سبک طراحی منزل بوهمین، ایده های خلاقانه بسیاری دیده می گردد. برای مثال استفاده از عناصر طبیعی مانند پارچه های الیاف طبیعی در کنار ابریشم و پارچه های پشمی می تواند ترکیب هیجان انگیزی را خلق کند. همچنین استفاده از لوازمی با ظاهر قدیمی یکی از انتخاب های مرسوم است. استفاده از لوازم با ظاهر قدیمی به این معنا نیست که از لوازم خراب بهره ببرید، همین که وسیله ای براقیت تازگی را نداشته باشد، کافی است. یکی دیگر از نکات مهم، استفاده از ریشه در هر وسیله است. پرده ها، آباژور و حتی بالش ها نیز از این قانون مستنثی نیستند.

مبلمان را متناسب با سبک بوهمین انتخاب کنید

این نوع از مبلمان را برای استفاده در سبک طراحی منزل بوهمین، می توانید در هر آنتیک فروشی پیدا کنید. برای شناسایی اتافی که به سبک بوهمین چیده شده باشد، به تعداد مبلمان دقت کنید. تعداد زیاد مبل ها یکی از مهم ترین نشانه های شناسایی این سبک است. اندازه و شکل مبل و جایگاه ها مهم نیست، اما از آنجا که طراحی داخلی منزل هر شخص روحیه او را نشان می دهد، سعی کنید نهایت سلیقه خود را در انتخاب به کار ببرید. در این صورت مهمان ها سلیقه تان را تحسین می نمایند. پیشنهاد ما برای افرادی که سبک طراحی منزل بوهمین را برای بار اول تجربه می نمایند، انتخاب مبلمان ویکتوریایی است.

لوازم تزئینی را نباید فراموش کنید

انتخاب صحیح لوازم منزل، یکی از مهم ترین قدم ها در طراحی داخلی است. اهمیت این انتخاب در سبک طراحی منزل بوهمین بیشتر است، زیرا هر وسیله، باید حرفی برای گفتن داشته باشد. چینی های ناهمگون، نقشه، بطری های رنگی با شکل های مختلف و جعبه های تزئینی از وسایلی هستند که می توانید در تزئین منزل خود به سبک بوهمین یاری بگیرید.

از آنجا که دوره گرد های قدیم با سفر به کشور های مختلف نمی توانستند وسایل عظیم را با خود حمل نمایند، وسایل تزئینی کوچک معرف هر نقطه از دنیا را با خود به سوغات می ّبردند؛ بنابراین خرید وسایل تزئینی کوچک که یادآور کشور های مختلف باشد، از ملزومات سبک بوهمین است. لوستر های کریستالی و آینه های طلایی نیز از دیگر گزینه هایی است که برای همخوانی بیشتر با سبک طراحی بوهمین بهتر است از عتیقه فروشی ها تهیه گردد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد؛ همچنین مطالعه مطلب دکوراسیون کرم قهوه ای؛ انتخابی برای آرامش خاطر را به شما پیشنهاد می کنیم. آیا با خواندن این مطلب دوست دارید منزل خود را به سبک بوهمین طراحی کنید؟ برای این کار از چه طرح و رنگ هایی یاری می گیرید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: designrulz

منبع: setare.com
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 738

به "سبک بوهمین و اصول طراحی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک بوهمین و اصول طراحی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید