در باد قهرمانی بخوابیم شرایط خطرناک می گردد، عطایی تاالمپیک می ماند

به گزارش اخبار نجوم، محمدرضا داورزنی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره راهنمایی تیم ملی والیبال تا المپیک پاریس گفت: برای تیم های ملی والیبال در رده های سنی مختلف باید برنامه های آینده را معین کنیم. برنامه های بلندمدت برای تیم های نوجوانان، جوانان و تیم بزرگسالان که نسل جدیدی از آنها در ژاپن رونمایی شد، داریم. تیم جوان ایران در قهرمانی آسیا با میانگین سنی 24 سال حضور یافت که این تیم برای المپیک آینده شرایط خوبی دارد.

در باد قهرمانی بخوابیم شرایط خطرناک می گردد، عطایی تاالمپیک می ماند

رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد: تا المپیک پاریس، مسابقات مختلفی از جمله لیگ ملت ها، قهرمانی دنیا، بازی های آسیایی 2022 و … را در پیش داریم که اهمیت بسیاری دارند و مسیری برای رشد، تقویت و بالندگی تیم بزرگسالان تا المپیک پاریس خواهد بود.

نباید در باد قهرمانی بخوابیم

وی ادامه داد: قبول دارم که تیم ژاپن را در قهرمانی آسیا شکست دادیم اما مردم بدانند تیم های چین، ژاپن و استرالیا کار و کوشش خود را ادامه خواهند داد و ما نباید در باد این قهرمانی بخوابیم که اگر این اتفاق رخ دهد، کسب سهمیه المپیک پاریس خطرناک خواهد شد. تیم های ژاپن و چین تمام کوشش خود را در ادامه خواهند کرد و در حال حاضر هم تیم های ایران، چین، ژاپن و قطر سهمیه مسابقات دنیای را به دست آوردند.

مبتنی بر برنامه تا المپیک پاریس

داورزنی گفت: مقتدرانه قهرمان آسیا شدیم و راهی مسابقات قهرمانی دنیا هستیم اما این را بدانید که باید مبتنی بر یک برنامه تعیین تا المپیک پیش برویم که سهمیه المپیک پاریس برایمان قطعی باشد. تمام کوشش خود را خواهیم کرد و از مجموعه ظرفیت های کشور به خوبی استفاده می کنیم.

در پی کشف استعداد هستیم

رئیس فدراسیون والیبال اضافه کرد: چند سالی است که در رده های سنی پایه از کادر فنی ایرانی استفاده می کنیم. پس از ست کوویچ، محمد وکیلی زحمات تیم های پایه را کشید. در مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا این دوره هم وکیلی راهنمایی تیم را بر عهده داشت. در پی این هستیم تا استعدادها را کشف و از میانگین سنی پایین تر با قد بلندتری نسبت به گذشته استفاده کنیم. زمانی می توانیم در کارمان پیروز باشیم و به اهدافمان دست یابیم که تعداد بیشتری از بازیکنان نوجوان را به تیم بزرگسال تزریق کنیم. خوشبختانه تیمی که در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کردیم، همان تیم قهرمان نوجوانان و جوانان دنیا بود.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با میانگین سنی 24 سال همراه با کی کشور دیگر، کم سن ترین تیم مسابقات و هم بلندترین تیم بود و این نوید روزهای خوب را می دهد. حتماً باید در کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم و پشتوانه هایی را بسازیم که خیالمان برای آینده راحت باشد و در پست های مختلف بازیکنان خوبی در اختیار داشته باشیم.

عطایی قابلیت سرمایه گذاری را دارد

داورزنی در ادامه گفتگویش با خبرنگاران با اشاره به بهروز عطایی تأکید کرد: عطایی در سال 2019 اسم قهرمانی جوانان دنیا را برای نخستین بار به دست آورد و با تیم بزرگسال هم در قهرمانی آسیا مقابل حریف قدرتمندمان ژاپن پیروز شد و نشان داد که این قابلیت در او وجود دارد. عطایی قابلیت اعتماد برای سرمایه گذاری را دارد. فدراسیون نسبت به کادر ایرانی نظر مثبت دارد و از او حمایت می نماید اما جلسه کارشناسی را برگزار خواهیم کرد تا پلن هایمان برای نوجوانان و جوانان در یک راستا باشد. هنوز در رده های پایه مشکل داریم و باید کار جدی تری انجام گردد. اصلاح تکنیک باید صورت گیرد و در دریافت و سرویس عملکرد مطلوب تری داشته باشیم.

روی کادر ایرانی می توان اعتماد کرد

وی در ادامه درباره برگزاری جلسات کمیته فنی گفت: تمام این نکات در کمیته فنی آنالیز خواهد شد، این جلسات ظرف یک یا دو هفته آینده برگزار می گردد ولی مردم خیالشان راحت باشد، مسابقات ژاپن نشان داد که روی کادر ایرانی می توانیم اعتماد کنیم. به احتمال بسیار زیاد بهروز عطایی تا المپیک پاریس سرمربی تیم ملی خواهد بود.

تصمیم گیری در رابطه با کاظمی منوط به تصمیم پزشک است

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که با توجه به آسیب دیدگی صابر کاظمی، آیا فدراسیون رایزنی خواهد داشت تا این بازیکن با تیم سیرجان در جام باشگاه های آسیا حضور نیابد؟ گفت: کاظمی با غیرت و تعصب خودش، یکی از مهره های کلیدی ایران در قهرمانی آسیا بود و به اسم بازیکن ارزشمند هم انتخاب شد. قطعاً سلامتی او برای ما مهمتر است. اگر پزشک معالج کاظمی تأئید کند که می تواند والیبال بازی کند، بر اساس تعهدی که دارد، باید شرکت کند اما اگر پزشک این تشخیص را بدهد که وی امکان بازی ندارد، قطعاً نباید در مسابقات شرکت کند پس تصمیم گیری منوط به تصمیم پزشک می باشد.

وی در انتها گفت: تیم سیرجان هم برای ما حکم تیم ملی را دارد چرا که نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا است. طبیعتاً کوشش می کنیم تا یاری و مساعدت سایر باشگاه ها را داشته باشیم. منتظر نظر پزشک خواهیم ماند و سپس در این زمینه تصمیم گیری می کنیم. اگر یاریی از دست فدراسیون بربیاید، قطعاً در این راه برای جذب بازیکن به باشگاه سیرجان یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1132

به "در باد قهرمانی بخوابیم شرایط خطرناک می گردد، عطایی تاالمپیک می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در باد قهرمانی بخوابیم شرایط خطرناک می گردد، عطایی تاالمپیک می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید