خطرات پارک های آبی

به گزارش اخبار نجوم، سفر به پارک آبی در فصل تابستان می تواند یک ماجراجویی خانوادگی یا محبت آمیز سرگرم نماینده باشد. چه بخواهید در یک تیوب روی سرسره ای با شیب ملایم سر بخورید یا در رودخانه وحشی با امواج تند شنا کنید، سفر به پارک های آبی که میلیون ها جهانگرد را هر سال به سوی خود جذب می نماید برای هر کس و هر سلیقه ای تفریح خاصی را پیشنهاد می نماید. با این حال، این تفریح بدون خطر نخواهد بود. آنهایی که به پارک های آبی می فرایند باید با دقت قوانین را رعایت نمایند و از انجام کارهای خطرآفرین و رفتن به موقعیت های خطرناک اجتناب نمایند تا احتمال بروز رخدادهای ناگوار کمتر گردد.

خطرات پارک های آبی

خطرات شنا

غرق شدگی یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که گردشگران کوچکی که به پارک های آبی مراجعه می نمایند را بیشتر از بزرگ ترها تحت تأثیر قرار می دهد. توانایی شنا کردن یکی از الزامات رفتن به پارک های آبی است. قبل از آن که تصمیم بگیرید به پارک آبی بروید، حتماً اطمینان حاصل کنید که همه میهمانان شما که قصد دارند شما را در این گردش ماجراجویانه و سرگرم نماینده همراهی نمایند شنا کردن بلد هستند. توانایی شنا کردن فقط برای سوار شدن در قایق ها و راندن آنها نیست. استخر موج، رودخانه ها و تونل ها گاهی اوقات عمیق و غیر قابل پیش بینی یا پر از امواج تند هستند که شناگران ناوارد و آماتور ممکن است از پس آنها برنیایند. یکی از مهم ترین روش ها برای پیشگیری از خطرات در هنگام شنا استفاده از سیستم رفاقتی است. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از همراهان شما به تنهایی شنا نمی نمایند. در آبی که معلوم نیست عمقش چقدر است یا غریق نجات حضور ندارد شنا نکنید. بسیاری از پارک های آبی جلیقه نجات را با قیمت کم یا به طور رایگان در اختیار گردشگران می گذارند. اگر در میان همراهان خود کسی را دارید که در خصوص توانایی شنا کردنش نگران هستید حتماً از جلیقه نجات برای او بهره ببرید.

خطرات سرسره های آبی

مهندسان پارک های آبی آنها را طوری طراحی می نمایند که برای استفاده همه ایمن و بی خطر و از نظر وزن و قد برای همه متناسب باشد. بچه ها یا آنهایی که وزن استاندارد ندارند نباید هیچ کدام از سرسره ها و وسایل بازی را امتحان نمایند. سرسره های آبی بر خلاف ترن های متداول معمولاً سرعت تند یا تکیه گاه یا پشتیِ سر ندارند. هنگام استفاده از سرسره آبی باید بر روی تشک یا تیوب نشست و روی آب سر خورد. این نوع سواری که آزادی تمام را به همراه دارد پر از خطر نیز هست. مثلاً، ممکن است آنهایی که سرسره بازی می نمایند از روی تیوب یا تشک بیرون بیفتند یا تشک از زیر پایشان در برود که منجر به آسیب های بدنی می گردد. حتی اگر روی تشک هم بمانند باز هم نبودن تکیه گاه برای سر می تواند منجر به آسیب به گردن یا ضربه به سر گردد. برای جلوگیری از برخورد با سرسره سواران دیگر یا آسیب های بدنی که همه آنها به علت عدم رعایت دقیق قوانین رخ می دهد، همه گردشگران وظیفه دارند که مقررات سوار شدن بر هر وسیله بازی یا تفریح را مو به مو دنبال نمایند.

خطرات آب

در موارد نادر، میهمانان پارک های آبی در معرض آب آلوده قرار می گیرند. بیماری های ناشی از آب به سادگی در چنین مواردی سرایت می نماید. بیشترین علت آلودگی آب بچه ها هستند که دستشویی رفتن را یاد نگرفته اند یا پوشک های مخصوص نمی پوشند. پارک های آبی طول زیادی دارند که احتمال رواج بیماری های ناشی از آب بسیار کم است؛ البته اگر قوانین حفظ سلامت عمومی به خوبی اجرا گردد و آب همواره تمیز و تصفیه شده باشد. با این حال، احتمال آلودگی امکان دارد. میهمانان می توانند با شست وشوی دست هایشان بعد از تماس با آب های کم عمق یا راکد و اطمینان از نبلعیدن هیچ آبی از ابتلا به بیماری های آب پیشگیری نمایند.

خطرات خورشید

مراجعه به پارک های آبی در روزهای آفتابی به اوج خود می رسد؛ بدین معنی که میهمانان به اندازه بسیار زیادی مستعد آفتاب سوختگی، گرمازدگی یا حتی سکته گرمایی خواهند بود. بیشتر پارک های آبی در فضای باز هستند که سایه بان کمی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید دارد. بنابراین، سپری کردن یک روز کامل در پارک آبی می تواند برای آنهایی که پوست های حساس و نازک دارند خطرناک باشد. حتماً در هنگام مراجعه به پارک آبی در روزهای آفتابی و گرم از کرم ضدآفتابی که ضدآب هم است بهره ببرید و هر چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید. در هنگام گشت زدن در محوطه پارک آبی کلاه روی سرتان بگذارید و روی مایوی خود بلوزهای آستین بلند بر تن کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1444

به "خطرات پارک های آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات پارک های آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید