خبرنگاران نگرانی شدید کمیته بین المللی المپیک از برکناری رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش اخبار نجوم، تهران - خبرنگاران- کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت که گزارش منتشر شده در خصوص برکناری سرپرست موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری بسیار نگران کننده است.

خبرنگاران نگرانی شدید کمیته بین المللی المپیک از برکناری رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش خبرنگاران، کمیته بین المللی المپیک در ماه ژوئن پس از انتشار گزارشات افشاگرانه مبنی بر سرپوش گذاشتن روی موارد دوپینگ و چندین دهه فسادی که این ورزش را تحت الشعاع قرار داده است، نسبت به حذف احتمالی این رشته از المپیک 2024 پاریس هشدار داده بود.

و حالا این نهاد دنیای در بیانیه ای اظهار داشت: کمیته بین المللی المپیک از شنیدن گزارش ها در خصوص تصمیم هیات مدیره فدراسیون دنیای وزنه برداری مبنی بر برکناری اورسولا گارزا پاپاندره آ رییس موقت این نهاد و همچنین فرآیند اتخاذ این تصمیم برای انتصاب جانشین وی بسیار نگران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته بین المللی المپیک در دوران تصدی وی از همکاری فوق العاده وی با این نهاد دنیای بهره برده و از اصلاحاتی که وی جرقه آن را در این فدراسیون دنیای زده، حمایت تمام قد می نماید.

کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت که هیات اجرایی این نهاد که همیشه بر اهمیت اعمال اصلاحات تاکید داشته است، تحولات را در این فدراسیون زیر نظر قرار خواهد داد.

تارنمای اینساید دِگیمز در گزارشی نوشت که پاپاندره آ که یک سرمربی آمریکایی بوده و خود وزنه برداری در عرصه دنیا بوده، در جریان نشست اضطراری این فدراسیون دنیای برکنار و با اینتارات یودبانگتوی تایلندی جایگزین شده است.

وزنه برداران تایلندی در آوریل به دلیل تعدد موارد دوپینگ، از حضور در المپیک توکیو محروم شدند.

فدراسیون دنیای وزنه برداری در ژانویه، پاپاندره آ را جایگزین تاماش آیان 81 ساله کرد؛ رییس مجارستانی وقت این نهاد که در جریان تحقیقات فساد از سمت خود استعفا داد. آیان برای مدت 44 سال به عنوان دبیرکل و رییس فدراسیون دنیای بر سر کار بود.

ریچارد مک لارن پروفسور کانادایی که تحقیقات وی در جولای 2016 به محروم شدن ورزشکاران دو و میدانی روسیه از حضور در رقابت های بین المللی از جمله المپیک ریو منجر شد، در ماه ژوئن به خبرنگاران گفت که فدراسیون دنیای وزنه برداری مملو از فساد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 586

به "خبرنگاران نگرانی شدید کمیته بین المللی المپیک از برکناری رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی شدید کمیته بین المللی المپیک از برکناری رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید