شرح رگولاتوری درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های موبایل

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، سازمان تنظیم مقررات در مورد تغییر ساعت در بعضی گوشی ها اطلاعیه ای صادر کرد که به توضیح زیراست:

شرح رگولاتوری درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های موبایل

با توجه به تغییر ساعت بعضی تلفن های همراه و سامانه ها نکاتی جهت آگاهی هموطنان به توضیح ذیل ارائه می گردد.

- عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای از ابتدای سال 1402، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه 1401 با پیگیری های به عمل آمده به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مراجع جهانی از جمله ICANN و IANA در نسخه های به روز رسانی شده زمان کشورها منتشر و بعلاوه در سرورهای زمانی نظیر time.is نیز از حدود 6 ماه قبل تغییرات لازم اعمال شده است.

- مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه نیز از چند ماه قبل اجرا شده و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال کرده و سامانه های خود را به روز رسانی کرده اند.

ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل انجام گرفته است و سامانه هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده اند بدون مشکل ارائه خدمات الکترونیکی داشته اند.

-لازم به ذکر است برای اینکه در گوشی های تلفن همراه عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت اتوماتیک رخ دهد ضروری است دو اقدام انجام گیرد ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست نو (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم گردد که از قبل پیش بینی های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و کلیه تغییرات لازم در سامانه ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است.

اما اقدام دیگر در سمت گوشی کاربران است که فراوریکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین المللی باید نسخه های به روز رسانی گوشی های تلفن همراه خود را منتشر می کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت اتوماتیک انجام گیرد. بیشتر فراوری کنندگان گوشی نسخه های به روز رسانی شده خود را منتشر کرده اند اما در بعضی گوشی های تلفن همراه که تنظیمات به وسیله فراوری کننده به روز نشده اند با مشکل روبرو شده اند.

لذا پیگیری لازم از سایر فراوری کنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند در حال اجرا است تا اقدام به حل این مشکل کنند. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه هدایت درخصوص هرگونه تنظیم وبه روز رسانی به کاربران هستند.

خبرنگاران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1550

به "شرح رگولاتوری درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح رگولاتوری درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید