تداوم تنش آبی ایران در فصل پاییز

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - در حالی که خشکسالی در ایران تشدید شده است و به گفته کارشناسان با تنش آبی روبرو هستیم، رئیس مرکز ملی خشکسالی کشور می گوید این تنش آبی در فصل پاییز ادامه دارد.

تداوم تنش آبی ایران در فصل پاییز

ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و از دیرباز ایرانیان کوشش نموده اند که از آب بیشترین استفاده را ببرند. در سال های اخیر خشکسالی در کشور تشدید شده است و به اعتقاد کارشناسان شرایط محیط زیست و منابع آب کشور بسیار شکننده است و می توان گفت ایران به ورشکستگی آبی رسیده است. احد وظیفه، رئیس مرکز ملی خشکسالی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: تنش آبی در پاییز سال جاری ادامه دارد و این فصل نسبتا گرم و کم بارشی پیش بینی شده است و بارش ها دیرهنگام آغاز شده است.

وی اضافه نمود: در 10 سال آبی گذشته، حتی یکبار هم ترسالی در کشور نداشتیم و منابع آب های زیرزمینی و آب های پشت سدها به شدت افت نموده است و شرایط کم بارشی های پاییزی این شرایط را تشدید می نماید.

رئیس مرکز ملی خشکسالی اضافه نمود: مدل های هواشناسی بین المللی نشان می دهد که مهر و آبان کم بارشی را خواهیم داشت.

وظیفه گفت: برآیند کلی مدل های پیش بینی نشان می دهد که بارش های پاییزه سال جاری به طور نسبی کمتر از نرمال است و ایران و خاورمیانه پاییز کم بارشی دارد، بعلاوه آنومالی دمایی یا بالاتر از میانگین بودن دما در پاییز هم در محدوده یک درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: همه باید باور داشته باشیم که ایران یک کشور خشک و بیابانی است، پس انتظارات باید واقعی گردد و فکر نکنیم این خشکسالی ها تمام می گردد بلکه باید خود را با این اقلیم سازگار کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1159

به "تداوم تنش آبی ایران در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تنش آبی ایران در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید