برنامه اوکراین برای برگزاری انتخابات در تمام مناطق حتی در دونباس

به گزارش اخبار نجوم، رئیس جمهوری اوکراین گفته که به دنبال برگزاری انتخابات محلی در سراسر کشور از جمله مناطق جدایی طلب در شرق است.

برنامه اوکراین برای برگزاری انتخابات در تمام مناطق حتی در دونباس

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت، این انتخابات قرار است در اکتبر 2020 و بر اساس قانون اساسی اوکراین برگزار گردد.

وی همچنین بر درخواست خود مبنی بر این مساله تاکید نمود که روسیه مرز با منطقه دونباس (شرق اوکراین) را تحویل دهد؛ این منطقه تحت کنترل جدایی طلبان مورد حمایت روسیه است.

رئیس جمهوری اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما آماده تبادل نظر با مردم صلح طلب این مناطق هستیم اما نه با آنهایی که هیچ مشروعیتی بر اساس قوانین بین الملل ندارند.

زلنسکی که در آوریل سال گذشته میلادی و با شعار انتها دادن به درگری شش ساله با روسیه و آزادی تمامی زندانیان اوکراینی پیروز شد در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پیروز گردد، همچنین ادامه داد مطمئن است که می تواند به درگیری ها تا اتمام دوران ریاست جمهوری اش در 2024 انتها دهد. بیش از 13 هزار تن از زمان درگیری ها در دونباس در 2014 کشته شده اند.

وی با اعلام اینکه اوکراین مکانیسمی را برای یک جدایی تدریجی طرف های اپوزیسیون در دونباس به صورت بخش به بخش پیشنهاد می نماید، گفت: در روز نخست ریاست جمهوری ام من واضح اعلام کردم که ما این جنگ را شروع نکردیم اما می خواهیم آن را انتها دهیم.

ریاست جمهوری اوکراین در دسامبر 2019 با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات کرد. فرانسه و آلمان به دنبال برگزاری یک نشست چهار جانبه دیگر با روسیه و اوکراین در برلین در آوریل 2020 با هدف دستیابی به پیشرفت بیشتر هستند. در حالیکه اوکراین و روسیه سال گذشته میلادی توافق کردند تا به تبادل گسترده زندانیان بپردازند، اما تحقق معاهده صلح 2015 مینسک همچنان یک بن بست بر سر مساله مرزی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 158

به "برنامه اوکراین برای برگزاری انتخابات در تمام مناطق حتی در دونباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه اوکراین برای برگزاری انتخابات در تمام مناطق حتی در دونباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید