اپل استارتاپی را تصاحب کرد که می تواند آیفون را تبدیل به پایانه پرداخت بانکی کند

به گزارش اخبار نجوم، تکنولوژی استارتاپ Mobeewave به کاربران اجازه می دهد تا با زدن کارت بانکی یا تلفن هوشمند خود به تلفن همراه دیگری عملیات بانکی مختلف مانند پرداخت وجه را انجام دهند.

اپل استارتاپی را تصاحب کرد که می تواند آیفون را تبدیل به پایانه پرداخت بانکی کند

بر اساس گزارش بلومبرگ (Bloomberg) اپل که اکنون لقب ارزشمندترین شرکت جهان را یدک می کشد، استارتاپ Mobeewave را تصاحب نموده است. تکنولوژی این استارتاپ می تواند گوشی های اپل را به پایانه ای جهت انجام امور بانکی تبدیل کند. روش کار تکنولوژی این استارتاپ کانادایی به این صورت است که به کاربران اجازه می دهد تا با زدن تلفن همراه یا کارت بانکی خود به تلفن همراه دیگری عملیات بانکی مانند پرداخت وجه را انجام دهند. این فرایند توسط چیپست NFC موجود در آیفون انجام خواهد شد که این چیپست از زمان آیفون 6 در گوشی های ساخت اپل قرار داده شده است.

در حالی که Apple Pay باعث شده است تا کاربران از آیفون خود برای پرداخت وجه در هنگام خرید از فروشگاه ها استفاده نمایند، تصاحب استارتاپ Mobeewave به کاربران این اجازه را خواهد داد تا این عملیات پرداخت وجه را بدون احتیاج داشتن به سخت افزاری خاصی مانند دستگاه های کارت خوان انجام دهند.

بلومبرگ در گزارش خود همچنین می گوید که تصاحب این استارتاپ برای اپل در حدود 100 میلیون دلار هزینه داشته است و این استارتاپ بعد از مالکیت اپل هم با همان کارمندان قبلی خود به فعالیت هایش ادامه خواهد داد. هیچ یک از طرف های این معامله تا به امروز در رابطه با این موضوع نظری نداده اند.

در سال گذشته، یکی از رقبای اصلی اپل یعنی سامسونگ در یک برنامه مقدماتی برای ساخت دستگاه های کارت خوان فروشگاهی با قابلیت پرداخت به وسیله تلفن همراه با استارتاپ Mobeewave همکاری داشته است. علاوه بر این همکاری، بر اساس گزارش بلومبرگ سامسونگ یکی از سرمایه گذاران این استارتاپ است.

در سال گذشته، اپل استارتاپ های مختلفی را به تصاحب خود درآورد که یکی از معروفترین این انتقال مالکیت ها تصاحب اپ هواشناسی Dark Sky در ماه مارس (اسفند ماه) بود. به نظر می رسد که اپل میخواهد تا از ویژگی های این اپ هواشناسی در اپ Weather در iOS 14 استفاده کند. بعد از تصاحب این شرکت توسط اپل، اپل نسخه اندروید اپ Dark Sky را در اول آگوست (11 مرداد ماه) حذف کرد. اپل همچنین در ماه می (اردیبهشت ماه) تأیید کرد که شرکت NextVR که در زمینه واقیعت مجازی (Virtual Reality) فعالیت می نماید را هم به مالکیت خود درآورده است.

  • اپل تاخیر در عرضه آیفون 12 را رسما تأیید کرد

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 480

به "اپل استارتاپی را تصاحب کرد که می تواند آیفون را تبدیل به پایانه پرداخت بانکی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل استارتاپی را تصاحب کرد که می تواند آیفون را تبدیل به پایانه پرداخت بانکی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید