25 اثر طبیعی واجد ارزش ثبت شناخته شد

به گزارش اخبار نجوم، در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی 25 اثر طبیعی از چهار استان خراسان رضوی، قم، مازندران و یزد پس از بررسی و تایید اعضا و نمایندگان دستگاه های اجرایی ذی ربط واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی شناخته شد.

25 اثر طبیعی واجد ارزش ثبت شناخته شد

میراث آریا:اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی که روز سه شنبه 18 آبان ماه 1400 در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در این جلسه 32 پرونده پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از جمع بندی آرای اعضا 25 اثر طبیعی واجد ارزش ثبت شناخته شد.

به گفته او از آثار شاخص تایید شده در این جلسه شورا، می توان به درخت سپیدار کهنسال روستای گزانه آمل به عنوان قدیمی ترین درخت سپیدار شناسایی شده تا امروز، درخت کاج کهنسال بنستان شهرستان بهاباد به عنوان اولین درخت کاج ثبت شده کشور اشاره کرد.

پورعلی تالاب بهشت معصومه قم، منطقه فسیلی بهاباد یزد را از دیگر آثار شاخص ثبت شده در این نشست مطرح کرد و اضافه کرد: از 25 اثر ثبت شده در این جلسه، 13 اثر به استان خراسان رضوی، سه اثر به استان یزد، چهار اثر به استان قم، پنج اثر به استان مازندران اختصاص دارند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1220

به "25 اثر طبیعی واجد ارزش ثبت شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 اثر طبیعی واجد ارزش ثبت شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید