کتاب چهل سالگی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران منتشر می گردد

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران ، سعید هاشم زاده فیلمساز و منتقد سینما که تدوین کتاب چهل سالگی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده دارد، درباره تاریخ نگاری این رویداد در کتاب شرح داد: غالب جشنواره های بین المللی مهم و معتبر جهان کتاب هایی درباره تاریخ برگزاری خود دارند. احتیاج بود تا جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز در آستانه چهل سالگی خود به این امر بپردازد. به همین علت سال گذشته و بعد از جشنواره سی و نهم، ایده هایی را درباره این کتاب نوشتم و به انجمن سینمای جوانان ایران ارائه دادم و از دی ماه سال گذشته کار پژوهش و تدوین آن شروع شد.

کتاب چهل سالگی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران منتشر می گردد

وی درباره بخش های کتاب چهل سالگی گفت: این کتاب دارای دو بخش اصلی تاریخ نگاری و فیلم نگاری است. ابتدا روند برگزاری جشنواره تاریخ نگاری شده است و این بخش شامل گزارش هایی درباره افتتاحیه ها و اختتامیه ها از سال 1361 تا 1401 می گردد.

هاشم زاده ادامه داد: بعلاوه مروری بر شرکت کنندگان، هیات انتخاب و داوران، حواشی و اخبار جشنواره، محل برگزاری و … دارد. بخش فیلم نگاری جشنواره در کتاب نیز به جهت اینکه چهره های سینمایی بسیاری از سینمای جوان کار خود را شروع نموده اند، اهمیت زیادی داشته است. بنابراین در این بخش از منتقدان زیادی خواستیم تا از سال 1361 تا 1401 فیلم های کوتاه جشنواره تهران را ببینند و نسبت به حال و هوای فیلم ها، درون مایه هایشان، فضا و اتمسفر هر دوره درک و دریافتی داشته و درباره اش بنویسند، کتاب چهل سالگی جشنواره در ایام برگزاری رویداد رونمایی خواهد شد و انشالله در ایام جشنواره توزیع می گردد و بعد از آن نیز در کتابفروشی ها عرضه خواهد شد. زیرا کتابی است که برای پژوهشگران سینما و علاقه مندان به حوزه فیلم کوتاه مهم است. چهل سالگی خود مفهوم و کانسپت پختگی را دربردارد و به همین جهت عنوان کتاب را همین چهل سالگی انتخاب نموده ایم.

وی درباره همراهان خود در تدوین کتاب گفت: ما از 9 نویسنده، 2 ویراستار و 7 منتقد در پژوهش و تدوین این کتاب یاری گرفتیم و باید بگویم روند تحقیق برای این کتاب با توجه به کمبود منابع کار سختی برای گروه نویسندگان بود و امیدواریم رضایت مخاطبان سینمای کوتاه را در پی داشته باشد.

چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1402 برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1613

به "کتاب چهل سالگی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب چهل سالگی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید