روبات تعاملی که ابراز همدلی می نماید ، از ارتباط بلوتوثی تا سیستم تشخیص ارتعاش

به گزارش اخبار نجوم، روبات کوچک و مجذوب کننده موسوم به بوکو ایمو یکی از زیباترین محصولاتی است که سال جاری در جریان نمایشگاه فناوری CES2019 رونمایی شده است.

روبات تعاملی که ابراز همدلی می نماید ، از ارتباط بلوتوثی تا سیستم تشخیص ارتعاش

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این روبات هوشمند یک روبات تعاملی ویژه است که به راحتی با اعضای خانواده ارتباط برقرار می نماید. بوکو ایمو طراحی سادهه ولی بسیار زیبایی دارد و می تواند به وسیله پیغام های صوتی و متنی با اعضای خانواده شما ارتباط برقرار کند.

افزون بر این ها بوکو ایمو می تواند برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده ای که تلفن ندارند، به وسیله بلوتوث ارتباط بگیرد. ضمناً این روبات می تواند به سنسورهایی مانند بلوک های اسباب بازی متصل گردد که می توانند دما، حرکت و فعالیت های خانه را کنترل نمایند.

جالب است بدانید این روبات دارای قسمتی به نام قسمت ابراز همدلی است، همانطور که سازندگان آن را توصیف می نمایند. این روبات به پیغام های مثبت واکنش نشان می دهد و گونه های آن درخشان و سبز می گردد وصداهای شاد و شیرین منتشر می نماید اما در برابر پیغام های منفی و حاوی کلماتی مانند خسته، گونه هایش قرمز رنگ می گردد و سر خود را پایین می آورد و یک آه غم انگیز می کشد. این روبات می تواند به حضور و صدای کاربر پاسخ دهد و البته می تواند پیغام های مبتنی بر شکلک را تفسیر کند.

بوکو ایمو، به وسیله شرکت ژاپنی یوآکای طراحی شده که پیش از این هم روبات گربه ای کوبو را در نمایشگاه CES2015 رونمایی نموده بودند. این روبات عمدتا برای پدر و مادرهایی که احتیاج دارند کودکشان را پیگیری نمایند یا سالخوردگانی که احتیاج به ارتباط با اعضای خانواده دارند مفید است.

این روبات هوشمند دارای چهار نوع سنسور است: یک سنسور ارتعاشی برای تشخیص زمانی که یک درب باز یا بسته شده است، بنابراین شما می دانید بچه هایتان وارد یا خارج خانه شده اند. یک سنسور قفل که تغییرات میدان مغناطیسی را تشخیص می دهد، بنابراین شما می دانید که درب شما قفل شده است. یک سنسور حرکتی که وقتی فرد یا حیوان خانگی نزدیک می گردد شناسایی می نماید. و یک سنسور دما / رطوبت، که می تواند برای جلوگیری از گرما یا سرما به خصوص هنگام نگهداری از سالمندان استفاده گردد.

بوکو ایمو دارای یک میکروفن و بلندگو است، اما هیچ دوربینی ندارد. بنابراین می توان گفت این روبات یک دستگاه امنیتی نیست بلکه روباتی خدماتی است. خرید بوکو ایمو در حدود 200 دلار هزینه در بر خواهد داشت و در ایالات متحده در اواخر پاییز سال جاری به فروش می رسد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1505

به "روبات تعاملی که ابراز همدلی می نماید ، از ارتباط بلوتوثی تا سیستم تشخیص ارتعاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات تعاملی که ابراز همدلی می نماید ، از ارتباط بلوتوثی تا سیستم تشخیص ارتعاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید