دانشنامه مصور اسرار زنبورهای عسل

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، زنبورها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند؟ از زمان خلق آنها چه مدت می گذرد؟ یک زنبوردار درواقع چه کاری انجام می دهد؟ چه کسی بعد از نیش زنبور زنده مانده است؟

دانشنامه مصور اسرار زنبورهای عسل

ما درباره زنبورهای عسل مانند بقیه حیوانات، سؤالات بسیاری داریم؛ اما برخی هایمان به سادگی از کنارش رد می شویم و برای برخی دیگر این کنجکاوی، قوی و قوی تر می گردد و می خواهند دانش شان را درباره این حیوانات بالا ببرند. کتاب اسرار زنبورهای عسل به همه پرسش های کوچک و بزرگ مان درباره این حیوانات جالب، به روشی مجذوب کننده و خواندنی پاسخ می دهد. نویسنده تاریخ زنبورها را از زمان دایناسورها تا به امروز آنالیز و همراه با آن، نقشی را که زنبورها در تاریخ و دنیای طبیعت ایفا نموده اند آنالیز می نماید.

اسرار زنبورهای عسل یک دانشنامه مصور درباره زنبورعسل است. زنبورها جامعه سازمان یافته ای دارند که شناخت روند زندگی و نقش شان در طبیعت حیرت انگیز است. این کتاب از ساختار بدن این موجودات خارق العاده تا وظایف هر یک از این اعضا و الگوهای حرکتی و تولیدمثل شان را با تصاویر واضح و ملموسی بیان نموده است.

در ادامه کتاب، ارتباط این جامعه نظام یافته با دیگر موجودات آنالیز شده و به چگونگی تهیه عسل و انواع آن پرداخته است. حین آنالیز ارتباط زنبورها با دیگر موجودات نیز می توان با انواع گوناگونی از گیاهان و جانوران در این کتاب آشنا شد.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

دست کم 100 میلیون سال، از عمر زنبورهای عسل روی کره زمین می گذرد؛ یعنی پیش از آنکه دایناسورها روی زمین قدم بگذارند. از کجا می توان مطمئن بود؟ از مشاهده حشراتی که در لای شیره درختان به دام افتاده اند. برخی از دانشمندان باور دارند که زنبورها خیلی قبل تر از این، یعنی در حدود 120 میلیون سال قبل خلق شده اند؛ زمانی که گیاهان، تازه آغاز به گل دادن نموده بودند..

دانشنامه مصور اسرار زنبورهای عسل را ویچه گرایکوفسکی نوشته و زهرا باقری ترجمه نموده است. این اثر را نشر طلایی در 56 صفحه مصور رنگی و به بهای 75 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1608

به "دانشنامه مصور اسرار زنبورهای عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشنامه مصور اسرار زنبورهای عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید