تکنو به زودی از یک گوشی با سنسور RGBW رونمایی می کند

به گزارش اخبار نجوم، این طور که به نظر می رسد تکنو قصد دارد به زودی از یک محصول از سری تکنو Camon با سنسور RGBW و الگوریتم پردازش تصویر اختصاصی رونمایی کند.

تکنو به زودی از یک گوشی با سنسور RGBW رونمایی می کند

تکنو یکی از شرکت های پیروز در زمینه تولید گوشی های هوشمند به شمار میرود که اگرچه گذشته آن بسیار درخشان تر از شرایط کنونی اش است اما با این حال کاربران زیادی هستند که همچنان به محصولات این شرکت علاقه دارند. این شرکت تا به امروز گوشی های قدرتمند، زیبا و مقرون به صرفه زیادی را راهی بازار کرده است اما کننده تازهی که گفته می شود روی آن مشغول کار است، یک پرچم دار بسیار قدرتمند در زمینه عکاسی خواهد بود.

چند ماه قبل بود که تکنو اعلام کرد با کمک سامسونگ مشغول ساخت یک سنسور RGBW قدرتمند تحت عنوان ISOCELL GWB هستند. امروز اما این شرکت، اطلاعات خوبی را در رابطه با نتیجه همکاری مشترک خود را با بزرگ ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان منتشر کرد و گفت که قرار است سنسورهای دوربین بسیار باکیفیت را برای گوشی های هوشمند تولید کنند. نکته جالب اما اینجاست که بدانید الگوریتم پردازش تصویری که قرار است از این سنسور استفاده کند، از طریق خود تکنو طراحی می شود.

این سنسور تازه 64 مگاپیکسلی است و در یکی از گوشی های سری تکنو Camon مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بهتر است بگوییم به همراه این محصول معرفی خواهد شد. این سنسور به خاطر اضافه شدن ساب پیکسل سفید رنگ تا این اندازه جلب توجه کرده است. همان طور که می دانید، قرارگیری رنگ سفید در کنار قرمز، سبز و آبی باعث می شود سنسور بتواند 60٪ نور بیشتری را در مقایسه با سنسورهای RGB کنونی جذب کند و در نتیجه رنگ ها را به درست ترین و بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. تکنو همچنین از یک شیشه گران قیمت تر اما موثرتر در ساخت لنز استفاده خواهد کرد که در واقع ترکیبی از پلاستیک و شیشه است و حدود 30٪ نور بیشتری را در مقایسه با لنزهای پلاستیکی کنونی از خود عبور می دهد.

به صورت کلی سنسور GWB که قرار است در گوشی آینده تکنو استفاده شود، تصاویری را ثبت می کند که دو برابر روشن تر از تصاویر ثبت شده از طریق سنسورهای کنونی با اندازه مشابه هستند. هرچند اندازه دقیق این سنسور را نمی دانیم. استفاده از سنسور تازه اما به این معناست که تکنو نمی تواند از الگوریتم های نرم افزاری موجود برای سنسورهای RGB استفاده کند و در نتیجه نیاز دارد یک الگوریتم تازه طراحی کند که گفته می شود انجام این کار را هم قرار است خودش بر عهده بگیرد.

پن ژوئبائو، مدیر بخش تحقیق و توسعه سامسونگ در رابطه با این همکاری مشترک و سنسور تازه گفت:

از جمله شرکت هایی که از سنسور مشابه در گوشی های خود استفاده کرده اند می توانیم به اوپو اشاره کنیم که اتفاقا اخیر هم از گوشی های خود رونمایی کرده است. رینو 7 و فایند X5 از سنسور IMX709 ساخت سونی بهره می برند که از نوع RGBW است و تصاویر بسیار خوبی را هم ثبت می کند.

برای عقب نماندن از رقبا، تکنو هم تلاش کرد تا بتواند با همکاری یکی از بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه سنسور RGBW تازهی را طراحی کند که از همه لحاظ بی نظیر باشد. حال باید دید آیا در عمل هم چنین رویایی به آن اندازه که گفته می شود محقق خواهد شد یا خیر. البته این اولین باری نیست که فعالیت تکنو را در زمینه عکاسی و فیلم برداری شاهد هستیم. این شرکت پیش تر هم از یک لنز ماکرو تلسکوپی رونمایی کرد که می توانست از بدنه گوشی خارج شود و بدون نیاز به نزدیک شدن به سوژه از آن عکاسی کند. بنابراین می توانیم به عملکرد خوب این شرکت در زمینه طراحی یک الگوریتم پردازش تصویر خوب امیدوار باشیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1366

به "تکنو به زودی از یک گوشی با سنسور RGBW رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنو به زودی از یک گوشی با سنسور RGBW رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید