برترین ترفندها برای دکور مغازه های کوچک
به گزارش اخبار نجوم، وقتی که صحبت از راهکارهای جلب مشتری می گردد؛ دکوراسیون مغازه یکی از مهم ترین فاکتور ها است. همه چیز به اولین نگاه مشتری و برداشت اولیه او بستگی دارد. در همان چند ثانیه که حین عبور، چشم مشتری به مغازه می افتد؛ سرنوشت خرید او معین می گردد. یک دکور مغازه شیک نه تنها فضای محدود را به برترین شکل نشان می دهد، بلکه برند شما را در فکر مشتری حک می نماید.
اگر ویترین مغازه هوشمندانه طراحی گردد؛ حتی کوچک ترین مغازه ها هم در بین رقبا می درخشند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ترفندهای کاربردی برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک آشنا شوید. با رعایت هر یک از این موارد می توانید فضای کوچک مغازه خود را به صحنه ای مجذوب کننده برای جذب مخاطب و افزایش فروش تبدیل کنید.
ترفند اول: توجه به طراحی ویترین مغازه
ویترین مغازه اولین نقطه تماس مخاطب با فروشگاه است. طراحی این بخش باید به گونه ای باشد که در همان نگاه اول، توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند. جلب توجه مخاطب به طور مستقیم می تواند مقدار فروش و سود شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از هارمونی رنگ یکسان و رنگ های مجذوب کننده می تواند مشتری را برای بازدید ترغیب کند.
طراحی ویترین مغازه با تغییر دوره ای نیز حس تازگی را به مخاطب القا می نماید و کیفیت برند شما را نیز در فکر مخاطب افزایش می دهد. یک ویترین حرفه ای فروشگاه باعث می گردد تا برند در فکر مخاطب تثبیت گردد.
ترفند دوم: نورپردازی هوشمندانه در دکوراسیون مغازه
نورپردازی مناسب یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که مغازه کوچک شما را در نگاه مخاطب بزرگتر جلوه می دهد. نورپردازی هوشمندانه علاوه بر جذب مخاطب، جلوه ای مدرن و حرفه ای به فروشگاه می دهد. این فاکتور علاوه بر زیبایی، باعث افزایش ارزش محصولات در فکر مشتریان نیز می گردد. انواع مختلف نورپردازی و چراغ هایی که می توان در طراحی دکور مغازه استفاده کرد:
- نور پردازی محیطی: این نورپردازی روشنایی کلی مغازه را تامین می نماید و برای دیده شدن محصولات در تمامی ساعات شبانه روز تاثیر دارد. از چراغ های سقفی روکار یا توکار و پنل LED برای ایجاد نور یکنواخت استفاده می گردد.
- نورپردازی تاکیدی: برای برجسته کردن محصولات نو و بخش های مهم فروشگاه از نورپردازی تاکیدی با چراغ های ریلی قابل تنظیم یا پروژکتور LED کوچک استفاده می گردد.
- نورپردازی تزئینی: این نوع نورپردازی بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی بخشی به ویترین و دکور مغازه را دارد. چراغ آویز مدرن یا کلاسیک و ریسه های LED رنگی می توان برای این نوع نورپردازی استفاده کرد.
ترفند سوم: استفاده از نمایشگر ها در دکور مغازه
نمایشگر های دیجیتال از ابزار های مدرن جذب مخاطب و جلب توجه تمامی گروه های سنی به حساب می آیند. از نمایش تصاویر و ویدئو های متحرک و پویا در این مانیتور ها، می توان برای معرفی محصولات یا تخفیف ها استفاده کرد. این روش جایگزین مناسبی برای پوسترهای سنتی است و امکان تغییر سریع محتوا را فراهم می نماید.
ترفند چهارم: استفاده از آیینه در دکور مغازه
آیینه ساده ترین و در عین حال موثرترین ابزار برای بزرگ تر نشان دادن فضای مغازه کوچک است. نصب آیینه در دیوارهای جانبی یا پشت قفسه ها، عمق بصری ایجاد می نماید. این کار باعث می گردد تا مغازه کوچک شما، چند برابر بزرگ تر از ابعاد عادی خود دیده گردد. انعکاس نوری که در آیینه ها ایجاد می گردد؛ یکی از دلایل بزرگ تر دیده شدن ابعاد مغازه است.
ترفند پنجم: دکور مغازه شیک با سبک چیدمان مینیمال
در مغازه های کوچک، هر سانتی متر از فضا حکم طلا را دارد. شما باید چیدمان بخش های مختلف مغازه را به گونه ای انجام دهید تا علاوه بر نظم، تمرکز مشتری را روی محصولات افزایش یابد. نظم و سادگی در چیدمان بخش های مختلف باعث می گردد تا از شلوغی بصری جلوگیری گردد.
چیدمان مینیمال و استفاده از اجزای ساده در طراحی دکوراسیون فروشگاه باعث می گردد تا مخاطب در بین محصولات مختلف سردرگم نگردد. از راه حل های دیگر برای داشتن چیدمان مناسب در مغازه های کوچک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- چیدمان مثلثی شکل یا U شکل و تعیین کردن مسیر حرکت مشتریان
- استفاده از قفسه های دیواری و عمودی
- استفاده از استندهای چند منظوره
ترفند ششم: انتخاب پالت رنگی متناسب در دکوراسیون مغازه
رنگ یکی از اصلی ترین عواملی است که دکوراسیون مغازه را به طور مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد. داشتن یک پالت رنگی تعیین و استفاده از این رنگ ها در دکور و لوگو مغازه، گیرایی آن ها را به شدت بالا می برد. بعلاوه استفاده از رنگ های روشن مثل کرم یا سفید می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد.
رنگ های گرم مثل نارنجی و قرمز هم در القای حس صمیمیت بیشتر به مخاطب نقش مهمی دارند. استفاده درست و هوشمندانه از رنگ ها دکور و ویترین مغازه را به دعوتنامه ای مجذوب کننده برای مخاطبان تبدیل می نماید.
ترفند هفتم: طراحی مسیر حرکت مشتریان
طراحی مغازه باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند به راحتی در مسیر تعیین حرکت کند. این کار به مشتری یاری می نماید تا حتی در مغازه کوچک هم به راحتی به تمامی محصولات دسترسی پیدا کند. استفاده از قفسه ها و استندها برای راهنمایی مشتری به سمت محصولات کلیدی، تجربه خرید را بهبود می بخشد. مسیر روان مشتریان از ازدحام بی فایده و عدم اجازه برای عبور و مرور مشتریان نو جلوگیری می نماید.
ترفند هشتم: استفاده از عناصر تزئینی مدرن
استفاده از عناصر تزئینی و توجه به جزئیات در طراحی دکور، مغازه شما را برای مخاطب دلنشین تر می نماید. این عناصر علاوه بر زیبایی بخشی، کیفیت کاری شما را نیز بالاتر می برند. علاوه بر عناصر تزئینی، می توانید از گیاهان و گل ها نیز بهره ببرید.
دکوراسیون حرفه ای در مغازه کوچک
داشتن مغازه با ابعاد کوچک، سرانجام موفقیت کاری شما نیست. اگر بتوانید دکوراسیون هوشمندانه ای طراحی کنید؛ می توانید تاثیر بیشتری از یک فروشگاه بزرگ و لوکس در مخاطبان ایجاد کنید. ترفند های ذکر شده در این مقاله شما را چند قدم به داشتن مشتری بیشتر و سود بالاتر نزدیک می نماید. توجه به این جزئیات ساده به شما یاری می نماید تا نام برند خود را در فکر مخاطبان تا مدت ها ماندگار کنید. با اجرای این ترفندها، فروشگاه شما به یک مقصد دیدنی و انتخاب اول مشتریان تبدیل خواهد شد.
منبع: اتاق