نیروهای ناتو همگام با آمریکایی ها از افغانستان خارج می شوند

به گزارش اخبار نجوم، دبیرکل پیمان ناتو اعلام نمود که نیروهای این پیمان نظامی نیز همچون نیروهای آمریکایی ظرف ماه های آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

نیروهای ناتو همگام با آمریکایی ها از افغانستان خارج می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با وزرای دفاع و خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که فرایند خروج نیروهای ناتو از افغانستان از ابتدای ماه آینده میلادی (اواسط اردیبهشت) شروع و ظرف ماه های آینده کامل خواهد شد.

دبیرکل ناتو در مورد تصمیم نهایی اعضای این پیماان نظامی درباره خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان به خبرنگاران گفت: از ما طی ماه ها و هفته های گذشته رایزنی های زیادی درباره ادامه حضور یا خروج نیروهایمان از افغانستان داشته ایم. با توجه به تصمیم ایالات متحده برای خروج از افغانستان، ما امروز با وزرای خارجه و دفاع این کشور مصاحبه کردیم و تصمیم گرفتیم که فرایند خروج نیروهایمان از افغانستان را از اول ماه مه (اواسط اردیبهشت ماه) شروع کنیم.

وی اضافه نمود: خروج ما از افغانستان منظم و برنامه ریزی شده خواهد بود. برنامه ما این است که ظرف چند ماه خروج از افغانستان به طور کامل انجام گردد. طی این دوره چندماه هرگونه حمله طالبان به نیروهای ما با پاسخی شدید روبرو خواهد شد.

استولتنبرگ توضیح داد: ما همراه با ایالات متحده وارد افغانستان شدیم و اکنون نیز در کنار یکدیگر از آنجا خارج می شویم. البته این یک تصمیم سخت بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 927

به "نیروهای ناتو همگام با آمریکایی ها از افغانستان خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ناتو همگام با آمریکایی ها از افغانستان خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید