مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

به گزارش اخبار نجوم، توری گابیون را به شکل جعبه های مکعبی و در میزان های متفاوت فراوری می نمایند و داخل آن را با مصالحی مانند سنگ و سنگریزه پر می نمایند. در گذشته توری گابیون به شکل جعبه هایی ساخته و فروخته می شد اما در حال حاضر سبدهای گابیون در محل مورد نظر به صورت جعبه هایی معکب شکل و در میزان های مختلف ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

توری گابیون فلزی و روکش دار ساخته شده از مفتول آبکاری گالواهمه گرم است که نوعی سبد سیمی با مقاومت بسیار بالا در مقابل فشارهای مستمر توده های خاک، سنگ و فشار حاصل از جریان و موج های آب می باشد. گابیون در واقع قفسی ساخته شده از توری مقاوم با بافت شش ضلعی است که به راحتی می توان درون آن را از سنگ و قلوه سنگ های طبیعی پر کرد و به صورت خشکه چینی سنگ ها را بر روی هم مهار نمود و تور سنگی مقاوم را تشکیل داد.

امروزه از گابیون و سبدهای سنگی در طرح های مختلف معماری و محوطه سازی هم استفاده می گردد و از این جهت هم کاربرد دیگری یافته اند.

با توجه به کاربرد توری های، بایستی آن را از جنبه های مختلفی از قبیل خصوصیات رفتاری، شکل پذیری، استحکام، طراحی و محاسبه سازه ها مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد. از لحاظ مالی بسیار ارزانتر از سازه های مشابه است.

کاربرد اصلی در زیر شاخه های مهندسی عمران می باشد. چرا که قبل از هر چیزی، از آن ها برای انجام امور عمرانی استفاده می گردد. اما درمعماری و محوطه سازی و تزئینات معماری هم کاربردهای خاص خودش را دارد.

منبع مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1148

به "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید