مانور مشترک و گسترده نیروهای نظامی آمریکا در آلاسکا

به گزارش اخبار نجوم، پنتاگون از شروع مانور مشترک واحدهای نیروی هوایی، زمینی و دریایی آمریکا، با شرکت 15 هزار نیرو و 240 هواپیما و بالگرد در آلاسکا خبر داده و هدف از آن را بالا بردن آمادگی رزمی نیروها در جریان عملیات مشترک نامید.

مانور مشترک و گسترده نیروهای نظامی آمریکا در آلاسکا

به گزارش گروه بینالملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بیان کرد که مانور نظامی عظیم نیروهای مسلح این کشور با عنوان لبه شمالی-2021 ( Northern Edge 2021 ) با شرکت 15 هزار نیروی نظامی و 240 هواپیما و بالگرد از امروز (سه شنبه) شروع خواهد شد.

به گفته این مقام پنتاگون، در این مانورها واحدهای مختلف از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی و همچنین تفنگداران دریایی آمریکا مشارکت خواهند داشت. کربی اضافه کرد: تمرکز اصلی در این مانور بر آمادگی بالای واقعی نیروهای نظامی برای بهبود و هماهنگی بیشتر اقدامات در اجرای عملیات مشترک در موقعیت های سخت گذاشته شده است.

پیش از این اعلام شده بود که یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی در تاریخ اول ماه مه (11 اردیبهشت ماه) ساعت ها در نزدیکی مرزهای روسیه در مناطق شرق دور پرواز کرد. این هواپیما از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در آلاسکا بلند شده و به سمت سواحل جنوب شرقی روسیه در منطقه کامچاتکا پرواز نموده بود.

پیش از این، آخرین بار آمریکا در سال 2019 چنین مانور نظامی گسترده ای را در منطقه آلاسکا برگزار نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 978

به "مانور مشترک و گسترده نیروهای نظامی آمریکا در آلاسکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور مشترک و گسترده نیروهای نظامی آمریکا در آلاسکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید