خسارت 7400 میلیارد تومانی کرونا به هتل داری ایران

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران: جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران کرونا را در حکم تیر خلاص بر سر صنعت هتلداری ایران ارزیابی کرد.

خسارت 7400 میلیارد تومانی کرونا به هتل داری ایران

به گزارش خبرنگاران او در گفت وگو با جام جم تاکید کرد: درآمد هتل های کشور تا ابتدای خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی 4500میلیارد تومانی داشت؛ رقمی که با اوج دریافت دوباره ویروس کرونا بالاتر رفت و در سرانجام خرداد به 6000 میلیارد تومان رسید. این اما سرانجام ماجرا نبود و با سرانجام تیر کرونا 1400میلیارد تومان دیگر هم روی دست این صنعت خسارت گذاشت.از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا دولت حرف از بسته های حمایتی زد و ما هم اعلام کردیم این بسته ها برای مشاغلی خوب است که 20 تا 30 درصد خسارت و آسیب دیده اند، نه صنعت هتلداری که صددرصد آسیب دیده. بسته حمایتی برای این صنعتی که تا الان بیش از 7400میلیارد تومان درآمد ازدست رفته داشته اصلا جواب نمی دهد.طبق آمارها 2070 هتل و هتل آپارتمان زیرمجموعه جامعه هتلداران قرار دارند که بیشترین هتل ها در مشهد و کمترین شان در چهارمحال وبختیاری قرار گرفته است. اما درمجموع همه هتل ها از این ویروس آسیب دیده اند.

او ادامه داد: از همان ماه اول شیوع ویروس، برای بقای عمر این صنعت توسط فعالان گردشگری و هتلداری به دولت پیشنهادهایی داده شده که البته مورد توجه قرار نگرفته اند و حال این روزهای این صنعت در کشورمان نتیجه همین بی توجهی است.می دانیم که دولت از نظر نقدینگی نمی تواند از ما حمایت کند، به خاطر همین به دولت چندین پیشنهاد دادیم. مثلا گفتیم با توجه به این خسارت واردشده ما را تا دو سال آینده صددرصد از پرداخت مالیات معاف کنند. یا پیشنهاد دادیم برای مجموعه هایی که هنوز تعدیل نیرو نکرده اند و حقوق نیروهایشان را چند ماه است با وجود این که هتل بسته است پرداخت می کنند تسهیلاتی در نظر بگیرند. برای مثال 23 درصد سهم بیمه کارفرما را ببخشند یا مالیاتی که پرداخت می شود.ارائه تسهیلات ارزان قیمت با بهره کمتر، دوره تنفس یک ساله و بازپرداخت حداقل پنج ساله بدون دردسرهای بانکی موارد دیگری است که به فهرست پیشنهادهای خود دولت اضافه می کنیم تا شاید برخی از خسارت های واردشده به این صنعت تا اندازه ای جبران شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 467

به "خسارت 7400 میلیارد تومانی کرونا به هتل داری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 7400 میلیارد تومانی کرونا به هتل داری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید