خبرنگاران هوای مشهد در آستانه شرایط هشدار است

به گزارش اخبار نجوم، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد با میانگین شاخص 98 ای.کیو.آی در نخستین روز بهمن ماه در آستانه شرایط هشدار آلودگی قرار گرفته است.

خبرنگاران هوای مشهد در آستانه شرایط هشدار است

تورج همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: هم اکنون کیفیت هوا در 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوای مستقر در مشهد سالم است اما شاخص کنونی کیفیت هوا در سه منطقه لشگر، وحدت و طرق این شهر ناسالم و در شرایط هشدار واقع شده است.

وی ادامه داد: افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و بچه ها تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود شرایط هوای این شهر ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 775

به "خبرنگاران هوای مشهد در آستانه شرایط هشدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای مشهد در آستانه شرایط هشدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید