2 طرز تهیه موهیتو هندوانه با آب گازدار و سیروپ در 15 دقیقه

به گزارش اخبار نجوم، موهیتو هندوانه یکی از است. موهیتو یک نوشیدنی گواراست که علاوه بر حالت کلاسیک به صورت موهیتو نعنایی در طعم های مختلف و با میوه های گوناگون از جمله هندوانه هم درست می گردد. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه موهیتو هندوانه به 2 روش با آب گازدار (سودا) و با سیروپ را به عنوان یک به شما آموزش بدهیم.

2 طرز تهیه موهیتو هندوانه با آب گازدار و سیروپ در 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه موهیتو هندوانه بدون شکر با سودا (برای 4 نفر)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
هندوانه (بدون پوست و هسته)2 لیوان فرانسوی دسته دار (خرد شده)
برگ نعنا تازه10 عدد
لیموترش6 حلقه بدون هسته
سودا (آب گازدار)1 لیوان بزرگ
یخبه مقدار کافی

مدت زمان لازم برای تهیه موهیتو هندوانه: 15 دقیقه

مقدار کالری موجود در هر لیوان موهیتو هندوانه بدون شکر با آب گازدار: 120 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه موهیتو هندوانه با آب گازدار

مراحل طرز تهیه موهیتو هندوانه بدون شکر و با سودا را دنبال نموده و روزهای گرم تابستان را با این نوشیدنی خوشمزه دلچسب و گوارا کنید.

مرحله اول: هندوانه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو تابستانی با هندوانه، ضروری است این میوه را با دقت بشویید و پس از آن، برش بزنید. سپس، با یاری یک ابزار نوک تیز همه هسته ها را خارج کنید. قطعات هندوانه را برای مدت 10 تا 20 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا حالت نیمه منجمد پیدا کند.

مرحله دوم: هندوانه را در غذاساز بریزید

حالا باید قطعات نیمه منجمد هندوانه را همراه با برگ نعنا و حلقه های لیمو داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا میکس کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک مخلوط نرم و یک دست مثل پوره ایجاد گردد. پیشنهاد می کنیم چند برگ نعنای تازه را برای تزیین موهیتو کنار بگذارید و مراقب باشید حلقه های لیمو بدون هسته باشند.

مرحله سوم: سودا را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه موهیتو هندوانه نوبت به اضافه کردن آب گازدار یا سودا می رسد. برای این منظور، میکس هندوانه، لیمو و نعنا را به نسبت مساوی در لیوان ها بریزید و مقداری سودا به آن ها اضافه کنید.

برای خرید سودا یا آب گازدار می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: موهیتو هندوانه را سرو کنید

امیدواریم تا این جا مراحل طرز تهیه موهیتو بدون شکر را به راحتی دنبال نموده باشید. حالا، وقت آن است که هر یک از لیوان های حاوی موهیتو هندوانه را با چند قطعه یخ و یکی دو برگ نعنای تازه تزیین نموده و سپس، نوش جان کنید. بعلاوه، برای تزیین این موهیتو تابستانی می توانید از قطعات لیمو و برش های هندوانه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه موهیتو هندوانه با سیروپ و آب گازدار

طرز تهیه موهیتو هندوانه با سیروپ و آب گازدار هم درست مانند مراحل بالاست. با این تفاوت که در مرحله آخر و در زمان سرو موهیتو هندوانه ابتدا باید مقدار کمی شربت غلیظ یا سیروپ داخل لیوان بریزید و بعد موهیتو را داخل لیوان بریزید.

توجه داشته باشید، مقدار سیروپ مصرفی به غلظت و شیرینی موهیتو بستگی دارد. بنابراین، مراقب باشید موهیتوی خانگی شما بیش از مقدار شیرین نگردد. این سیروپ را در تمام انواع موهیتو می توانید بهره ببرید تا طعم موهیتو شیرین تر گردد.

در ادامه، طرز تهیه شربت موهیتو غلیظ (سیروپ) برای ترکیب کردن با موهیتو هندوانه یا سایر انواع موهیتو را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سیروپ موهیتو

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آب1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
مواد طعم دهنده (عرق نعناع یا وانیل)در صورت تمایل

طرز تهیه سیروپ موهیتو

برای تهیه سیروپ یا شربت غلیظ موهیتو کافی است مخلوط آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. این ترکیب را تا جایی هم بزنید که شکر کاملا در آب حل شده و مایع نسبتا غلیظی ایجاد گردد. در صورت تمایل و بسته به ذائقه برای طعم دار کردن سیروپ برای موهیتو هندوانه یا سایر انواع موهیتو می توانید از مواد مختلفی مانند عصاره وانیل یا عرق نعنا بهره ببرید.

پس از آن که شربت به غلظت دلخواه رسید، آن را در گوشه ای بگذارید تا خنک گردد. سپس، این ترکیب را در بطری دربسته بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. هر بار که قصد داشتید موهیتو هندوانه یا سایر انواع موهیتو را درست کنید یک یا دو قاشق غذاخوری از این سیروپ را کف لیوان بریزید و بعد سایر ترکیبات موهیتو را به آن اضافه کنید. موهیتو را هم بزنید تا شیرین گردد.

برای خرید شکر، وانیل و عرق نعنا می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه موهیتو هندوانه

  • توجه داشته باشید، هندوانه حاوی قند زیادی بوده و معمولا بسیار شیرین است. بنابراین، در شرایط عادی برای درست کردن موهیتو هندوانه احتیاجی به سیروپ یا شربت غلیظ ندارید.
  • اگر هندوانه شما به مقدار کافی شیرین و طعم دار نبود در صورت تمایل می توانید به آن سیروپ یا کمی شکر اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید در هنگام درست کردن موهیتو هندوانه به جای آب گازدار از شربت نعنا بهره ببرید. در این صورت آب گازدار را حذف کنید. برای خرید شربت نعنا می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.
  • اگر برای قرار دادن هندوانه در فریزر و نیمه منجمد کردن آن وقت کافی نداشتید می توانید هندوانه را همراه با چند قطعه یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن موهیتو هندوانه

آیا طرز تهیه موهیتو کلاسیک هم مانند موهیتو هندوانه است؟

روش درست کردن موهیتو کلاسیک اندکی با موهیتو هندوانه تفاوت دارد. ترکیب موهیتو کلاسیک شامل لیمو و نعناع به علاوه سودا است.

نحوه نوشیدن موهیتو به چه صورت است؟

نوشیدن موهیتو آداب خاصی ندارد. برای سرو و نوش جان کردن انواع موهیتو باید از نی بهره ببرید و جرعه جرعه میل کنید.

برترین جایگزین آب گازدار در موهیتو چیست؟

برترین جایگزین آب گازدار یا سودا در موهیتو شربت نعناع است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1632

به "2 طرز تهیه موهیتو هندوانه با آب گازدار و سیروپ در 15 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه موهیتو هندوانه با آب گازدار و سیروپ در 15 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید