آخرین شرایط جذب و استخدام نیروی انسانی در دستگاه های دولتی ، جزئیات تازه از بکارگیری 100 هزار نفر در آموزش و پرورش

به گزارش اخبار نجوم، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از جذب و به کارگیری حدود 100 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه های آن در امسال اطلاع داد و گفت: دیگر دستگاه های اجرایی نیز در امسال جذب و بکارگیری به وسیله آزمون های استخدامی داشته و خواهند داشت.

آخرین شرایط جذب و استخدام نیروی انسانی در دستگاه های دولتی ، جزئیات تازه از بکارگیری 100 هزار نفر در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگاران، میثم لطیفی در حاشیه نشست تخصصی جشنواره شهید رجایی درباره شاخص های انتخاب دانشگاه برتر درباره آخرین شرایط جذب و استخدام در سال 1402 اظهار کرد: در حال حاضر برای آموزش و پرورش 30 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، 56 هزار نفر در آزمون ماده 28 و 20 هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و غیره در نظر داریم که امسال به حدود 100 هزار نفر جذب و استخدام در این دستگاه اجرایی می رسد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه های دیگر نیز جذب بکارگیری نیروی انسانی برگزار نموده اند یا در امسال جذبی خواهند داشت؟ اضافه نمود: بله، دستگاه های دیگر مانند وزارت نفت، وزارت اقتصاد، گمرک، مالیات، بعضی بانک ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب داشته و دارند. بعلاوه طرحی برای پرستاری و جذب اعضای هیات علمی و غیره نیز در امسال داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز درباره شرایط نیروهای شرکتی که می خواهند بعد از گذشت سال ها تبدیل شرایط شوند و به استخدام دولت درآیند، نیز گفت: این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند و مسئله ای از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند اما اگر می خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت نمایند.

لطیفی درباره دلیل طولانی شدن فرآیند جذب و به کارگیری به وسیله آزمون های استخدامی نیز گفت: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون های استخدامی آزمون های فراگیر بود. آزمون های فراگیر در چند دستگاه، چند رشته و چند نقطه - محل برگزار می شد و وقتی این اتفاق رخ می دهد سبب می گردد که داوطلبی که آزمون مالیات در بروجن و وزارت اقتصاد در تهران را انتخاب نموده است.

وی اضافه نمود: این موضوع سبب می گردد که وقتی قرار است کارنامه برای شرکت نماینده در آزمون صادر گردد باید در ابتدا هه دستگاه نتایج آزمون خود را برای سازمان سنجش ارسال نمایند تا سازمان سنجش پس از تجمیع و محاسبه اعلام کند که این متقاضی در کدام رشته و نقطه - محل قبول شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این زمینه بین دستگاه ها و در بعضی مواقع ناهماهنگی هایی اتفاق می افتاد تا نتایج مصاحبه ها و آزمون هایشان معین گردد و این مسئله باعث می شد که تاخیری در این زمینه به وجود بیاید. برای حل این مشکل سعی کردیم از امسال آزمون ها را برای هر دستگاه که متقاضیان به تعداد معینی می رسد، به وسیله اطلاعیه سازمان سنجش برگزار کنیم تا از این طریق تاخیر در اعلام نتایج آزمون ها را به حداقل برسانیم.

لطیفی بعلاوه در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه چه برنامه ای برای کوتاه تر شدن تاخیرهای دیگری در مرحله بعد از معین شدن نتایج آزمون تا مراحل دیگر جذب و استخدام به وجود می آید، دارید؟ گفت: قانون در این زمینه معین تکلیف نموده است و ما نیز بخش گزینش را تقویت کردیم و به آن ها گفتیم که این مراحل را تسریع نمایند. حتی اگر در گذشته یا در جای دیگر مراحل گزینش برای او صورت گرفته آن را مد نظر قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1607

به "آخرین شرایط جذب و استخدام نیروی انسانی در دستگاه های دولتی ، جزئیات تازه از بکارگیری 100 هزار نفر در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط جذب و استخدام نیروی انسانی در دستگاه های دولتی ، جزئیات تازه از بکارگیری 100 هزار نفر در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید